۹ روز تا انتخابات آمریکا؛ نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی

نتیجه نظرسنجی های جدید از رقابت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات از فاصله اندک این دو نامزد با یکدیگر برای کسب آرای الکترال در اکثر ایالت های سرنوشت ساز حکایت دارد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از یورونیوز،  در حالی که تنها ۹ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده باقی مانده است بیش از ۵۵ میلیون رای دهنده آمریکایی تاکنون به طور زودهنگام در رای گیری شرکت کرده اند. تخمین زده می شود که تاکنون بیش از ۳۵ میلیون نفر رای خود را از راه دور برای حوزه های رای گیری ارسال کرده اند و بیش از ۱۵ میلیون نفر نیز با حضور در مراکز رای گیری در انتخابات شرکت کرده اند.

برخی کارشناسان از جمله مایکل مک دونالد، استاد دانشگاه فلوریدا پیش بینی کرده اند که در این دوره از انتخابات با در نظر گرفتن میزان مشارکت زودهنگام رای دهندگان، رکورد مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با مجموع ۱۵۰ میلیون رای شکسته خواهد شد. در این صورت آمریکا با مشارکت ۶۵ درصد از واجدان شرایط در رای گیری شاهد بیشترین میزان مشارکت از سال ۱۹۰۸ میلادی تاکنون خواهد بود.

نزدیک به ۲۴۰ میلیون آمریکایی واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

بررسی ها نشان می دهد که بیش از ۲۵ میلیون نفر از افرادی که تاکنون در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده اند ساکن ایالت های سرنوشت ساز یا همان ایالت هایی هستند که صحنه رقابت دونالد ترامپ با جو بایدن است. یکی از این ایالت ها فلوریدا است که دونالد ترامپ روز شنبه با حضور در یکی از شعبه های اخذ رای آن در غرب پالم بیچ به طور زودهنگام در انتخابات شرکت کرد.

مایک پنس، معاون دونالد ترامپ نیز روز جمعه در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده بود. کامالا هریس، معاون جو بایدن هم روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است تا با ارسال رای خود با پست در رای گیری شرکت کند.

در ادامه نتیجه آخرین نظرسنجی های انجام شده در ۱۳ ایالت سرنوشت ساز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را که با رنگ زرد در نقشه کالج الکترال مشخص شده اند بررسی کرده ایم. برای هر ایالت تعداد و اهمیت آرای الکترال آن توضیح داده شده است. جو بایدن بدون پیروزی در این ۱۳ ایالت ۲۱۸ رای الکترال (از ایالت های آبی رنگ) خواهد داشت. به این ترتیب نامزد دموکرات ها برای پیروزی (کسب ۲۷۰ رای در کالج الکترال) به تنها ۵۲ رای الکترال از این ۱۳ ایالت نیاز دارد.

در مقابل دونالد ترامپ وضعیت دشوارتری دارد زیرا بدون پیروزی در این ۱۳ ایالت تنها ۱۲۵ رای الکترال ( از ایالت های قرمز رنگ) به دست خواهد آورد. در نتیجه رئیس جمهوری کنونی آمریکا برای پیروزی در انتخابات پیش رو باید بتواند حداقل ۱۴۵ رای الکترال از ۱۳ ایالت سرنوشت ساز که در ادامه نتیجه آخرین نظرسنجی در هر کدام از آنها ذکر شده است کسب کند.

نیوهمپشایر؛ پیشتازی مستمر بایدن

رقابت در ایالت نیوهمپشایر چهار سال پیش از آنچه بسیاری از ناظران تصور می کردند فشرده تر بود. هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ با کسب حدود سه هزار رای بیشتر موفق شد دونالد ترامپ را در نیوهمپشایر شکست دهد. این در حالی است که بنا به نتیجه نظرسنجی ها رای نامزد حزب دموکرات در این ایالت بیشتر از این پیش بینی می شد.

در این دوره نیز نظرسنجی ها به طور مستمر از پیشتازی جو بایدن برای کسب چهار رای الکترال نیوهمپشایر حکایت دارد. نتیجه آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که ۵۱ درصد رای دهندگان در نیوهمپشایر قصد دارند به جو بایدن رای دهند. در مقابل ۴۱ درصد نیز از دونالد ترامپ حمایت کرده اند.

نیوهمپشایر از جمله ایالت هایی است که متمایل به دموکرات ها است و در واقع آنها در موضع «دفاع» از آرای اکترال این ایالت هستند. پیروزی دونالد ترامپ در این ایالت در شب پس از رای گیری می تواند نشانه ای از «موج قرمز» مورد نظر جمهوریخواهان باشد.

پنسیلوانیا؛ پیشتازی بایدن با فاصله اندک

ایالت پنسیلوانیا در این دوره از انتخابات احتمالا به همراه فلوریدا سرنوشت سازترین ایالت ها هستند. دونالد ترامپ چهار سال پیش با پیروزی در این ایالت توانست مسیر خود برای پیروزی در کالج الکترال را هموار کند.

نتیجه نظرسنجی های انجام شده در پنسیلوانیا از پیشتازی جو بایدن با اختلافی اندک حکایت دارد. در آخرین نظرسنجی منتشرشده از وضعیت آراء در ایالت پنسیلوانیا ۵۱ درصد از رای دهندگان احتمالی از جو بایدن حمایت کرده اند. در مقابل ۴۴ درصد آنها گفته اند که به رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده رای خواهند داد.

پیروزی جو بایدن در پنسیلوانیا می تواند مسیر دونالد ترامپ برای راهیابی به کاخ سفید را دشوار کند. با این حال تکلیف ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا ممکن است به دلیل تعداد زیاد آرای ارسالی با پست و همچنین فاصله اندک دو نامزد تا چند روز پس از رای گیری سوم نوامبر (۱۳ آبان) مشخص نشود.

اوهایو؛ پیشتازی ۲ درصدی ترامپ

دونالد ترامپ چهار سال پیش با اختلاف چشمگیر هشت درصد در ایالت سرنوشت ساز اوهایو پیروز شد. با این حال در این دوره بنا بر نتیجه نظرسنجی ها رقابتی تنگاتنگ بین او و جو بایدن در این ایالت در جریان است.

بنا به آخرین نظرسنجی منتشر شده از رای دهندگان اوهایو، ۴۹ درصد آنها از دونالد ترامپ حمایت می کنند. طبق این نظرسنجی جو بایدن رای ۴۷ درصد از رای دهندگان احتمالی در اوهایو را به دست خواهد آورد.

پیروزی در اوهایو که ۱۸ رای الکترال دارد برای دونالد ترامپ حیاتی است. او در صورت شکست در اوهایو به احتمال زیاد از راهیابی به کاخ سفید باز خواهد ماند. در دوره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ کدام از نامزدهای حزب جمهوریخواه نتوانستند بدون پیروزی در اوهایو به ریاست جمهوری برسند.

میشیگان؛ فاصله ۹ درصدی ترامپ با بایدن

اکثر رای دهندگان در ایالت میشیگان چهار سال پیش به دونالد ترامپ رای دادند. با این حال در این دوره از انتخابات جو بایدن در اکثر نظرسنجی های انجام شده در این ایالت از دونالد ترامپ محبوبیت بیشتری داشته است.

نتیجه آخرین نظرسنجی انجام شده در ایالت میشیگان از پیشتازی ۹ درصدی جو بایدن حکایت دارد. بنا به این نظرسنجی که نتیجه آن روز جمعه منتشر شد نامزد دموکرات ها از حمایت ۴۸ درصد از رای دهندگان احتمالی در میشیگان برخورددار است. در مقابل ۳۹ درصد آنها قصد دارند به دونالد ترامپ رای دهند.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالت میشیگان ممکن است به دلیل شمارش زمانگیر آرای ارسالی با پست و فاصله اندک آرای دو نامزد تا چند روز پس از رای گیری مشخص نشود.

ویسکانسین؛ پیشتازی ۱۲ درصدی بایدن

دونالد ترامپ چهار سال پیش با پیروزی در ایالت ویسکانسین شگفتی آفرین شد و توانست آرای الکترال این ایالت را کسب کند. با این حال نتایج نظرسنجی های انجام شده در این ایالت طی هفته های اخیر به طور مستمر از پیشتازی جو بایدن حکایت دارد.

طبق آخرین نظرسنجی انجام شده در ایالت ویسکانسین جو بایدن ۵۴ درصد آرای رای دهندگان احتمالی را کسب خواهد کرد. در مقابل دونالد ترامپ از حمایت ۴۲ درصد رای دهندگان احتمالی در ویسکانسین برخوردار است.

نتیجه رای گیری در ایالت ویسکانسین مانند ایالت های پنسیلوانیا و میشیگان ممکن است به دلیل شمارش زمانگیر آرای ارسالی با پست تا چند روز پس از برگزاری انتخابات سوم نوامبر مشخص نشود. به این ترتیب شاید تا چند روز پس از انتخابات نتوان به طور قطعی درباره سرنوشت ۱۰ رای الکترال ویسکانسین اظهارنظر کرد.

مینه‌سوتا؛ امیدهای ترامپ با وجود پیشتازی بایدن

دونالد ترامپ چهار سال پیش با اختلافی اندک از هیلاری کلینتون در ایالت مینه سوتا شکست خورد. او این بار امیدوار است تا بتواند با پیروزی در مینه سوتا اثر شکست احتمالی خود در یکی از ایالت هایی را که در سال ۲۰۱۶ در آنها پیروز شده بود تا حدودی خنثی کند.

با این حال در اکثر نظرسنجی های انجام شده در ایالت مینه سوتا جو بایدن با اختلاف نه چندان زیادی پیشتاز است. بنا به یکی از آخرین نظرسنجی هایی که در این ایالت انجام شده است جو بایدن ۴۸ درصد و دونالد ترامپ ۴۲ درصد محبوبیت دارند.

پیروزی جو بایدن در ایالت مینه سوتا که از جمله ایالت های متمایل به دموکرات ها محسوب می شود چندان تعیین کننده نخواهد بود. با این حال غلبه دونالد ترامپ بر رقیب خود در این ایالت می تواند مسیر راهیابی مجدد او به کاخ سفید را هموار کند.

آیووا؛ رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ برای ۶ رای الکترال

دونالد ترامپ چهار سال پیش در ایالت آیووا پیروز شد و این بار نیز برای راهیابی مجدد به کاخ سفید به شش رای الکترال این ایالت نیاز خواهد داشت. اکثر نظرسنجی های انجام شده در ایالت آیووا از رقابت شانه به شانه رئیس جمهوری کنونی آمریکا با رقیب دموکرات خود حکایت دارد.

بنا به آخرین نظرسنجی انجام شده در آیووا دونالد ترامپ و جو بایدن هر کدام ۴۷ درصد آرای رای دهندگان احتمالی در این ایالت را به دست خواهند آورد.

پیروزی احتمالی جو بایدن در ایالت آیووا در شب پس از رای گیری را می توان نشانه ای از گرایش رای دهندگان به نامزد دموکرات ها و افزایش بخت او برای راهیابی به کاخ سفید در نظر گرفت. در مقابل دونالد ترامپ اگر موفق به کسب شش رای الکترال این ایالت شود باید همچنان به امید پیروزی در بسیاری از ایالت های سرنوشت ساز دیگر باشد.

کارولینای شمالی؛ فاصله اندک ترامپ با بایدن

هیلاری کلینتون به عنوان نامزد دموکرات ها در انتخابات دوره گذشته در ایالت کارولینای شمالی از دونالد ترامپ شکست خورد. جو بایدن در این دوره امیدوار است که بتواند ۱۵ رای الکترال این ایالت را کسب کند. این در حالی است که چهار سال پیش فاصله دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون در کارولینای شمالی تنها سه درصد بود.

چند نظرسنجی اخیر در ایالت کارولینای شمالی از پیشتازی جو بایدن با اختلاف اندک حکایت دارد. نتیجه نظرسنجی ها پیش از آن نشان دهنده رقابت نزدیک نامزد دموکرات ها و رئیس جمهوری کنونی آمریکا در کارولینای شمالی بود. بنا به آخرین نظرسنجی انجام شده در این ایالت ۴۸ درصد رای دهندگان از جو بایدن حمایت می کنند. در مقابل ۴۴ درصد آنها قصد دارند تا به دونالد ترامپ رای بدهند.

نتیجه انتخابات در کارولینای شمالی در شب پس از رای گیری احتمالا اولین معیار ارزیابی وضعیت دو نامزد برای ناظران خواهد بود. پیروزی دونالد ترامپ در این ایالت می تواند نشان دهنده رقابتی فشرده و طولانی برای تعیین برنده انتخابات باشد. این در حالی است که موفقیت جو بایدن در کسب آرای الکترال کارولینای شمالی احتمالا امید دموکرات ها برای پیروزی قاطع جو بایدن را زنده نگه خواهد داشت.

جورجیا؛ رقابت فشرده ترامپ و بایدن در پایگاه جمهوری‌خواهان

نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۹۹۲ تاکنون موفق به جلب نظر اکثریت رای دهندگان در جورجیا نشده اند. دموکرات ها امیدوارند که بتوانند در این دوره ۱۶ رای الکترال جورجیا را از چنگ دونالد ترامپ در بیاورند.

طبق نظرسنجی های اخیر در جورجیا رقابت نزدیک و فشرده ای بین جو بایدن و دونالد ترامپ در این ایالت جنوبی در جریان است. بنا به آخرین نظرسنجی انجام شده جو بایدن و دونالد ترامپ هر کدام از حمایت ۴۶ درصد رای دهندگان احتمالی جورجیا برخوردار هستند.

دونالد ترامپ برای راهیابی دوباره به کاخ سفید به پیروزی در جورجیا نیازی مبرم خواهد داشت. در مقابل جو بایدن می تواند بدون کسب رای آرای الکترال جورجیا همچنان امید زیادی برای پیروزی داشته باشد اما اگر موفق به شکست دونالد ترامپ در جورجیا شود احتمال انتخابش به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

فلوریدا؛ رقابت شانه به شانه ترامپ و بایدن برای کسب ۲۹ رای الکترال

ایالت فلوریدا با آرای الکترال زیاد خود در هر دوره از انتخابات آمریکا در دهه های اخیر ایالتی مهم برای نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه بوده است. ترکیب جمعیتی این ایالت که هم تعداد زیادی از افراد سالمند و بازنشسته، هم سیاهپوستان و هم اسپانیایی تبارها در آن زندگی می کنند به گونه ای است که هر دو حزب می توانند به کسب ۲۹ رای الکترال آن امیدوار باشند.

نتیجه آخرین نظرسنجی منتشرشده در ایالت فلوریدا نشان می دهد که ۴۹ درصد رای دهندگان از جو بایدن حمایت می کنند. در مقابل ۴۷ درصد از آنها قصد دارند به دونالد ترامپ رای دهند.

رئیس جمهوری کنونی آمریکا در صورت عدم پیروزی در فلوریدا مسیر بسیار دشواری را برای کسب ۲۷۰ رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید در پیش خواهد داشت. در مقابل جو بایدن بدون پیروزی در فلوریدا باز هم بخت پیروزی دارد اما غلبه بر دونالد ترامپ در این ایالت کلیدی می تواند تکلیف نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را در همان ساعات پس از پایان رای گیری مشخص کند.

تگزاس؛ قدرت‌نمایی بایدن در حیاط خلوت جمهوریخواهان

ایالت تگزاس پایگاه مهم جمهوریخواهان در چند دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. این ایالت جنوبی با آرای الکترال زیاد خود همان وضعیتی را برای جمهوریخواهان در کالج الکترال داشت که ایالت های کالیفرنیا و نیویورک برای دموکرات ها دارند. با این حال در این دوره از انتخابات پیروزی جمهوریخواهان در تگزاس قطعی به نظر نمی رسد.

بنا به آخرین نظرسنجی انجام شده در تگزاس جو بایدن با اختلاف تنها یک درصد از دونالد ترامپ در این ایالت پیش افتاده است. طبق نتیجه این نظرسنجی ۴۸ درصد رای دهندگان در تگزاس از جو بایدن و ۴۷ درصد از دونالد ترامپ حمایت می کنند.

تغییر ترکیب جمعیتی تگزاس و فضای سیاسی متمایل به دموکرات ها از جمله عواملی هستند که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری باعث شده اند دموکرات ها به پیروزی در تگزاس امیدوارتر از پیش باشند.

آریزونا؛ رقابت تنگاتنگ برای کسب ۱۱ رای الکترال

ایالت آریزونا نیز مانند تگزاس و جورجیا در دوره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایگاه «امن» جمهوریخواهان محسوب می شد و دموکرات ها بختی برای پیروزی در آن نداشتند. با این حال در این دوره از انتخابات رقابت فشرده ای بین بین جو بایدن و دونالد ترامپ برای کسب ۱۱ رای الکترال آریزونا شکل گرفته است.

نتیجه آخرین نظرسنجی منتشرشده از نظر رای دهندگان در آریزونا نشان می دهد که ۴۸ درصد از آنها قصد دارند به دونالد ترامپ رای بدهند. این در حالی است که ۴۷ درصد نیز از جو بایدن حمایت می کنند.

پیروزی در آریزونا برای دونالد ترامپ مانند ایالت های جورجیا و تگزاس حیاتی است. بخت او در صورت شکست در یکی از این ایالت ها به شدت کاهش می یابد. در مقابل جو بایدن در صورت پیروزی در یکی از این سه ایالت مسیر بسیار آسانی برای کسب ۲۷۰ رای الکترال در پیش خواهد داشت.

نوادا؛ پیشتازی ۹ درصدی بایدن برای کسب ۶ رای الکترال

هیلاری کلینتون چهار سال پیش در ایالت نوادا پیروز شد و این بار نیز به نظر می رسد جو بایدن بخت بیشتری از دونالد ترامپ برای کسب شش رای الکترال این ایالت غربی دارد.

نتیجه آخرین نظرسنجی منتشرشده از وضعیت دو نامزد در ایالت نوادا نشان می دهد که ۵۲ درصد رای دهندگان از جو بایدن حمایت می کنند. در مقابل ۴۳ درصد آنها قصد دارند به دونالد ترامپ رای بدهند.

نامزد جمهوریخواهان در صورت غلبه بر جو بایدن در نوادا می تواند به جبران شکست احتمالی خود در یکی دیگر از ایالت های کلیدی مانند آیووا یا ویسکانسین امیدوار باشد. اما برای نامزد دموکرات ها نوادا یکی از ایالت هایی محسوب می شود که باید از آن «دفاع» کند. در نتیجه پیروزی احتمالی جو بایدن در ایالت نوادا چندان برای او سرنوشت ساز نخواهد بود هر چند با کسب آرای الکترال نوادا خواهد توانست مسیر دونالد ترامپ در کالج الکترال برای کسب ۲۷۰ رای را دشوارتر کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.