‌انجمن نویسندگان آمریکا «آرگو» و «۳۰ دقیقه بامداد» را انتخاب کرد

۳۰ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، انجمن نویسندگان (WGA) یکشنبه شب (دوشنبه صبح به وقت ایران) در دو مراسم همزمان در لس آنجلس و نیویورک برندگان این دوره جوایز خود را معرفی کرد.
 

در بخش فیلمنامه غیراقتباسی، «۳۰ دقیقه بامداد» نوشته مارک بول برنده جایزه شد.
 

«پرواز» نوشته جان گاتین، «لوپر» نوشته رایان جانسن، «مرشد» نوشته پل تامس اندرسن و «قلمرو طلوع ماه» نوشته وس اندرسن و رومن کوپولا دیگر نامزدهای این بخش بودند.
 

«۳۰ دقیقه بامداد» به کارگردانی کاترین بیگلو داستان واقعی یک گروه نخبه از ماموران اطلاعاتی و نظامی است که پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ یک دهه مخفیانه کار کردند تا اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده را پیدا کنند و بکشند.
 

از سوی دیگر، «آرگو» نوشته کریس تریو جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را برد.
 

«آرگو» برای دریافت این جایزه «زندگی پی» نوشته دیوید مگی، «لینکلن» نوشته تونی کوشنر، «مزایای جنبی کناره‌گیر بودن» نوشته استفن چبوسکی و «کتاب بارقه امید» نوشته دیوید ا. راسل را به عنوان رقیب پیش رو داشت.
 

«آرگو» به کارگردانی بن افلک دربارهٔ خروج شش آمریکایی از ایران در سال ۱۹۸۰ هنگام اشغال سفارت این کشور در تهران است. فیلم افلک پیش از این جوایز اصلی گلدن گلوب، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، انجمن بازیگران آمریکا و انجمن کارگردانان آمریکا را برده است.
 

جایزه بخش فیلمنامه مستند به «در جستجوی شوگر من» نوشته مالک بندالجلول اعطاء شد.
 

«پنج سنترال پارک» نوشته سارا برنز و دیوید مک‌ماهون و کن برنز، «جنگ نامرئی» نوشته کربی دیک، «مئا ماکزیما کولپا: سکوت در خانه خدا» نوشته الکس گیبنی، ، «ما لژیون هستیم: داستان هکتیویست‌ها» نوشته برایان ناپنبرگر و «غرب ممفیس»‌ نوشته امی برگ و بیلی مک‌میلان دیگر نامزدهای این بخش بودند.
 

برندگان جوایز سالانه انجمن نویسندگان بر مبنای آرای حدود ۱۲ هزار عضو این انجمن مشخص شدند. شاخه نویسندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی با ۴۰۱ عضو حدود شش درصد از ۶۳۷۸ عضو رای‌دهنده آکادمی را شامل می‌شود.
 

«آرگو»، «جانوران محیط وحش جنوب»، «زندگی پی»، «لینکلن» و «کتاب بارقه امید» نامزدهای جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی می باشند و «عشق»، «جانگو آزاد شده»، «پرواز»، «قلمرو طلوع ماه» و «۳۰ دقیقه بامداد» در بخش فیلمنامه غیراقتباسی رقابت می‌کنند.

انجمن نویسندگان برخلاف دیگر انجمن‌ها فیلمنامه‌هایی را که تحت دستور عمل‌های این انجمن نوشته نشده‌اند، واجد شرایط نمی‌داند. برابر با این مقررات فیلمنامه‌های «جانگو آزاد شده» و «جانوران محیط وحش جنوب» فرصت رقابت در جوایز WGA را از دست دادند.
 

با وجود فیلم‌های از قلم افتاده، جوایز انجمن نویسندگان یک شاخص نسبتا قابل اعتماد برای برندگان جوایز اسکار در دو بخش فیلمنامه غیراقتباسی و اقتباسی است.

در ۱۸ سال اخیر ۱۲ برنده انجمن نویسندگان در بخش فیلمنامه غیراقتباسی جایزه اسکار آن سال را هم برده‌اند، از جمله پارسال که «نیمه‌شب در پاریس» نوشته وودی آلن هر دو جایزه را برد.

در بخش فیلمنامه اقتباسی نیز در ۱۸ سال قبل ۱۳ برنده، مشترک بوده‌اند، از جمله پارسال که «فرزندان» نوشته ساخته الکساندر پین، نت فاکسن و جیم راش برنده هر دو جایزه شد.
 

ورایتی / ۱۷ فوریه / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.