‌جشنواره مد و لباس دانشجویی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

معاون وزیر علوم:

آموزش > عالی
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری اولین جشنواره مد و لباس دانشجویی باهدف الگوسازی در بحث حجاب و عفاف خبر داد و گفت:‌این جشنواره بهمن ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

غلامرضا خواجه‌سروی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای آیین‌نامه‌های حجاب و عفاف دانشگاهی از ابتدای مهر ماه،‌ گفت: وزارت علوم برنامه‌ای برای پوشش متحدالشکل در دانشگاه‌ها ندارد ولی اگر دانشگاه‌ها در این زمینه امکانات داشته باشند و این موضوع را در دستور کار قرار دهند استقبال می‌کنیم؛ اما آنچه که برای ما اهمیت دارد، پوششی است که در حین تنوع پاسخگوی سلیقه‌های مختلف باشد.

وی ضمن اعلام حمایت این معاونت از دانشگاه‌هایی که در زمینه طراحی و تولید پوشش ایرانی و اسلامی فعال هستند،‌ تصریح کرد: دانشگاه‌هایی که می‌توانند باید با ارائه ایده و طرح‌های متنوع در این زمینه، کمک کنند تا سلیقه مخاطب در جامعه به تولید برسد.

خواجه سروی افزود: دانشگاه‌ها سیستم تولید انبوه لباس را ندارند؛ بنابراین باید وزارت بازرگانی و دیگر نهادهای مرتبط وارد عمل شده و در زمینه تبلیغ و تولید این‌گونه طرح‌ها همکاری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برگزاری جشنواره مد و لباس اسلامی را نمایش توانمندی دانشجویان در طراحی لباس عنوان و بیان کرد:‌علاوه بر دانشگاه تهران، دانشگاه‌های دیگری از جمله الزهرا، جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و به ویژه مرکز دختران دانشگاه شهید بهشتی که پیش از این در این زمینه فعال بوده‌اند در برگزاری این جشنواره همکاری خواهند کرد.

خواجه سروی همچنین درباره تاسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی دخترانه در هر استان، اظهار کرد: وزارت علوم آمادگی این را دارد که به متقاضیان راه‌اندازی دانشگاه‌های غیردولتی و غیر انتفاعی در این زمینه مجوز بدهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.