‌نجات تالاب‌ها از احیای کارون هم مهم‌تر است

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: ‌”تالاب‌ها و کشاورزی همراهانی برای رشد و بالندگی”، شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها‌ست.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،احمد سیاحی  با بیان این‌که اهمیت تالاب‌ها کمتر از رودخانه‌ها نیست، اظهار کرد: به نظر می‌رسد احیاء و نجات تالاب‌ها از موضوع احیای کارون هم مهم‌تر است.

وی افزود: اهمیت تالاب‌ها بر هیچکس پوشیده نیست و می‌توان در کنار احیای کارون یا حفاظت از دریاچه ارومیه به ۴ تالاب خوزستان نیز توجه کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: تالاب‌ها از نظر اقتصادی در ایجاد اشتغال می‌توانند سهم بسزایی داشته باشند. همچنین برخی تالاب‌ها از نظر مسایل امنیت داخلی و خارجی مانند تالاب هورالعظیم نقش مهمی ایفاد می‌کنند.

سیاحی تصریح کرد: تالاب‌های موجود در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردارند به گونه‌ای که از تالاب انزلی هم ارزش بالاتری دارند. می‌توان در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری از این منابع بهره‌مند شد، اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به حال خود رها شده و رو به نابودی رفته‌اند.

وی عنوان کرد: حل مشکلات موجود تالاب‌ها و استفاده بهینه از آنها از دست یک سازمان بر نمی‌آید و باید همه سازمان‌های مربوطه همکاری‌های لازم را به عمل بیاورند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان پیشنهاد کرد کار گروه حفاظت از تالاب‌ها و سواحل در استان خوزستان تشکیل شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.