‫رسوایی تازه آقای داماد +عکس‬

۳۰م دیماه ،

ˈاینیاکی اوردانگارینˈ داماد پادشاه اسپانیا که دارای یک پرونده قطور فساد مالی و کلاهبرداری است، اکنون با یک اتهام تازه دیگر مبنی بر عدم پرداخت مالیات خدمات مشاوره ای به شرکتها روبرو شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های اسپانیایی امروز چهارشنبه به نقل از سازمان امور مالیاتی این کشور اروپایی گزارش دادند: اوردانگارین در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی تحت عنوان ارایه خدمات مشاوره ای به شش شرکت، مبلغ یک میلیون یورو دریافت کرده اما مالیات آن را هرگز نپرداخته است.
 
بر اساس این گزارش، اوردانگارین هنگامی این مبالغ را دریافت کرد که پس از رسوایی فساد مالی در موسسه مشاوره ای خود به نام ˈنوئوسˈ، این شرکت را به پیشنهاد ˈخوان کارلوسˈ پادشاه اسپانیا ترک کرده بود.
 
نوئوس موسسه ای است که اوردانگارین و شریک او به نام ˈدیگو تورسˈ چند سال پیش راه اندازی کرده و از طریق آن، به عقد قراردادهای غیرقانونی با موسسات دولتی، کلاهبرداری و سوء استفاده از اموال عمومی تحت عناوینی چون مشاوره و بازاریابی می پرداختند.
 
افشای این پرونده در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی سبب بروز رسوایی برای خاندان سلطنتی اسپانیا شد اما هنوز دستگاه قضایی این کشور به تخلفات اوردانگارین رسیدگی نکرده است که هر روز اتهامات و صفحات دیگری بر آن افزوده می گردد.

پرونده اوردانگارین ماه نوامبر ۲۰۱۱ پس از آن شکل گرفت که فاش شد داماد پادشاه اسپانیا و شریکش در طول دست کم دو سال از طریق موسسه نوئوس که یک موسسه غیرانتفاعی بود، قراردادهای میلیونی را با دولت های ایالتی والنسیا و جزایر بالئار وابسته به حزب حاکم کنونی ˈمردمیˈ اسپانیا منعقد کرده و سود حاصل از آن را به حساب های دیگری از شرکت های مختلفی که داشتند ، انتقال می دادند .
 
اما در حالی که او هنوز وثیقه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی تعیین شده از سوی دادگاه را ارایه نداده و همچنان آزادانه برای خود فعالیت می کند، دو هفته پیش از سوی دادستان مبارزه با فساد مالی به کلاهبرداری مالیاتی در پرونده موسسه نوئوس نیز متهم شد.
 
سازمان مالیات اسپانیا نیز امروز گفت که اوردانگارین پس از دریافت مبلغ یک میلیون یورو تحت عنوان ارایه مشاوره به شش شرکت، به جای اینکه آن را به نام خود ثبت کند و مالیات آن را بدهد، پول را به نام شرکت ˈآیزونˈ متعلق به خود و همسرش، ˈکریستیناˈ دختر پادشاه اسپانیا ثبت کرده است.
 
بازرسان سازمان مالیات که دربارهٔ پرونده قطور فساد مالی نوئوس تحقیق می کنند، گفته اند اوردانگارین به جای آنکه طبق قانون، مالیات وجود دریافتی خود را واریز کند، شرکت آیزون را در راه منافع شخصی خویش بکار گرفته و تلاش کرده است با استفاده از وابستگی همسرش به خانواده پادشاه از پرداخت مالیات فرار کند.
 
این هفتمین اتهامی است که تاکنون به اوردانگارین نسبت داده می گردد. وی در پرونده های پیشین خود به دروغگویی ، اختلاس، کلاهبرداری، جعل اسناد و مدارک و پولشویی متهم شده بود

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.