“بروکراسی اداری” بزرگترین مشکل کارآفرینان / “کارآفرینی” محرک رشد اقتصادی کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: رشد کارآفرینی برای هر کشور نماد اعتبار آن کشور است و به بیان بهتر اعتبار اقتصادی کشورها به تعداد کارآفرینانش بستگی دارد.

محمدرضا قنبری، کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: معیارهای ورشکستگی، استانداردها و شاخص هایی که کشورهای غربی دارند ضرورتا چیزی نیست که در داخل و خارج از کشور یکسان باشد.

وی در ادامه در خصوص سهولت فضای کسب و کار گفت: کشور ما از نظر سهولت فضای کسب و کار رتبه ۱۳۵ در جهان را دارد که رتبه چندان قابل قبولی نیست.

وی به عنوان یکی از دلایل کسب این رتبه، به زمان طولانی برای گشایش اعتبار اشاره کرد و گفت: این در حالیست که این زمان در سایر کشورها معادل ۱۰ الی ۲۰ دقیقه است و به عنوان سایر فاکتورها می توان به مسائل گمرکی و اخذ موافقت اصولی اشاره کرد.

قنبری در ادامه عنوان کرد: بروکراسی اداری در کشور ما کارآفرینان را با مشکلات عمده و اساسی مواجه می‌کند.

وی یکی از این مشکلات را ناکارآمدی سیستم بانکی برشمرد و گفت:‌ بانکهایی که قادر به پرداخت وام هستند آن را در جهت درست و به بیان بهتر برای کارآفرینی اختصاص نمی‌دهند.

این کارشناس از توسعه اقتصادی به عنوان محرک رشد اقتصادی یاد کرد و کارآفرینی را سوخت این موتور دانست و تصریح کرد: رشد کارآفرینی برای هر کشوری نماد اعتبار آن کشور است و به بیان بهتر اعتبار اقتصادی کشورها به تعداد کارآفرینان و افراد نوآور آن جامعه بستگی دارد.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.