۱٫۵ میلیون نفر در کشور به ویروس هپاتیت B آلوده اند

اردیبهشت ۱۴۰۳

بر طبق برآوردها، حدود ۱٫۵ میلیون نفر در کشور به ویروس هپاتیت B آلوده اند که قسمت قابل ملاحظه ای از این اشخاص، در معرض نوع فعال بیماری می باشند.

علی اکبر مرادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: موارد آلودگی به ویروس هپاتیت B از حدود ۴۰ سال پیش تاکنون، با نوسانات زیادی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان آلودگی و ابتلا به هپاتیت B در چهار دهه اخیر مربوط به سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۵ بوده و در سالهای قبل و بعد از این دوره، شیوع هپاتیت B کمتربوده است.

مرادی با بیان اینکه در سالهای اخیر روند ابتلا به هپاتیت B روندی کاهشی بوده است، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل کاهش شیوع هپاتیت B در کشور افزایش پوشش واکسیناسیون بر علیه این بیماری بوده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون هپاتیت B در کشور به بیش از ۹۵ درصد رسیده است که این میزان از اغلب کشورهای دنیا بیشتر است.

مرادی تاکید کرد: بر طبق برآوردها، حدود ۱٫۵ میلیون نفر در کشور به ویروس هپاتیت B آلوده اند که قسمت قابل ملاحظه ای از این اشخاص، درمعرض نوع فعال بیماری می باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کاهش میزان ابتلا به هپاتیت B در کشور، اما همچنان موارد آلودگی و ابتلا به این بیماری نسبتا قابل ملاحظه است و کاهش و کنترل هپاتیت B به ویژه موارد فعال این بیماری، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.