۱۰ فیلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۱۲ کدامند؟

۹ م دیماه ،

 ۱۰ فیلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۱۲ مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، فیلم «انتقام جویان» محصول مشترک کمپانی دیسنی و استودیو مارول با فروش خیره کننده ۱/۵ میلیارد دلاری نه تنها نام خود را در مکان دوازدهم فیلم‌های میلیاردی تاریخ سینما ثبت کرد، بلکه به عنوان اولین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان در سال ۲۰۱۲ نیز معرفی شد.

پس از فیلم «انتقام جویان»، فیلم «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی “کریستوفر نولان” به عنوان دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲ با رقم زدن فروش یک میلیارد دلاری نام خود را به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان ثبت کرد.

فیلم «سقوط آسمانی» تازهترین فیلم از سری فیلم‌های«جمیزباند» نیز در حالی در مکان سومین پرفروش‌ترین‌های ۲۰۱۲ قرار گرفته است که با فروش ۹۴۷ میلیون دلاری موفق‌ترین فیلم سری فیلم‌های «جیمز باند» نام گرفت.

در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۱۲ نام سه انیمیشن دیده می‌شود که انیمیشن «عصر یخی: جابه جایی قاره‌ای» محصول فاکس با فروش ۸۷۵ میلیون در مکان چهارم این فهرست قرار گرفته است و انیمیشن‌های «ماداگاسکار» (محصول کمپانی پارامونت و دریم ووکس) با فروش ۷۴۲ میلیون دلار و «دلاور»(محصول دیسنی و پیکسار) با فروش ۳۵۵ میلیون دلار به ترتیب در مکان‌های هفتم و دهم پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته‌اند.

مکان پنجم موفق‌ترین‌های سینمای جهان در گیشه در سال ۲۰۱۲ با فروش ۷۹۴ میلیون دلاری توسط قسمت دوم فیلم «گرگ و میش: طلوع» تصاحب شده است و پس از آن فیلم «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» محصول کمپانی کلمبیا و استودیو مارول با فروش ۷۵۲ میلیون دلار قرار گرفته است.

فیلم «بازی‌های گرسنگی» به عنوان اولین فیلم سال ۲۰۱۲ که از مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرد، با مجموع فروش ۶۸۶ میلیون دلار در مکان هشتم و فیلم «مردان سیاه پوش۳» با فروش ۶۲۴ میلیون دلار در مکان نهم این فهرست قرار گرفته‌اند.

این دومین سالی است که پس از سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۰ فیلم موفق به فروش جهانی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار شده‌اند.
 


سینما نگار
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.