۱۰ اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام در مسابقات دانشجویی مناظره

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز سه شنبه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، سرپرست این سازمان از برگزاری نخستین دوره مسابقات دانشجویی ‘مناظره’ در روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

‘رضا فریدزاده’ هدف از برگزاری این مسابقات دانشجویی را تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و مناظره در کشور و همچنین زمینه سازی برای رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و ایجاد انگیزه در جامعه جهت گرایش به ارتقای دانش و آگاهی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره مسابقات دانشجویی مناظره برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌های استان تهران برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان می توانند در قالب گروه‌های چهار نفره به همراه یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه که مسوولیت علمی و هدایت گروه را برعهده دارد در مسابقات شرکت کنند.

فریدزاده ادامه داد: گروه های برگزیده این مسابقه دانشجویی، نشان خواجه ‌نصیرالدین طوسی به همراه جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ و آداب مناظره میراثی است که توسط انبیای الهی به انسان‌ها رسیده و پس از آن نیز در اعصار و قرون متمادی به تناسب فرهنگ هر منطقه بومی شده و هرگاه فرصت بیان برای مردم فراهم گشته، این مقوله نیز رشد کرده است.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: پس از اسلام نیز مناظرات تاریخی رسول اکرم (ص) و ائمه هدی در مباحث مختلف با دانشمندان و بزرگان تفکرات مختلف ثبت شده که همراه با آرامش و استدلال بوده است.

علاقه‌مندان به ثبت نام در نخستین دوره مسابقات دانشجویی ‘مناظره’ می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.isdc.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌های ۶۶۹۷۸۰۰۰ و ۶۶۴۹۱۵۳۶ تماس بگیرند.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۶۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.