۱۰ بازیگر پردرآمد هالیوود: رده‌بندی و تحلیل + تصاویر

می گویند کسانی که عشق‌شان را از دست بدهند پول گیرشان می‌آید. این گفته دست‌کم در مورد تام کروز، هنرپیشه هالیوود، صادق است. هفته پیش کیتی هولمز، همسر آقای کروز، از او تقاضای طلاق کرد و این هفته مجله فوربز نوشته که آقای کروز پارسال پردرآمدترین هنرپیشه بوده.

به گزارش کافه‌سینما،هر ساله مجله معتبر فوربز، لیست ده هنرپیشه پردرآمد را بررسی و منتشر می‌کند. این گزارش را به نقل از بی‌بی‌سی در کافه‌سینما می‌خوانید.

در فهرست جدید پر درآمدترین بازیگران مرد هالیوود مجله فوربز، تام کروز با ۷۵ میلیون درآمد در یک سال گذشته در صدر جدول قرار دارد. تازه ترین فیلم کروز، قسمت دیگری از رشته فیلم‌های “ماموریت غیر ممکن” است که فروش جهانی آن بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. فروش بالای این فیلم عاملی بود که کروز، نفر نهم این جدول در سال گذشته، عنوان پر درآمدترین بازیگر هالیوود سال را از آن خود کند

سال گذشته مقام پر درآمدترین بازیگر هالیوود در اختیار دی کاپریو بود که امسال با ۳۷ میلیون دلار درآمد مشترکا با آدام سندلر، بازیگر فیلم های کمدی در رده دوم قرار گرفته است. فروش بالای فیلم سرآغاز در سال ۲۰۱۰، دی کاپریو را سال گذشته به صدر جدول پر درآمدترین ها برد، اما با توجه به فروش پائین “جی ادگار” (حدود ۸۰ میلیون دلار در سراسر جهان) در سال ۲۰۱۱ او مقام نخست این جدول را از دست داد.

آدام سندلر  که سال گذشته فیلم “جک و جیل” را بر روی پرده داشت، با آنکه درآمدش نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما توانسته یک پله صعود کند و همراه با دی کاپریو در جای دوم قرار گیرد

دواین جانسون، قهرمان سابق کشتی کچ آمریکا و بازیگر فیلم های اکشن با درآمد ۳۶ میلیون دلاری در جای چهارم قرار دارد.

بن استیلر، کمدین دیگر این فهرست با یک پله صعود نسبت به سال گذشته در جای پنجم قرار گرفته است.

ساشا بارون کوهن که سال گذشته جایی در ده نفر نخست این فهرست نداشت، امسال به لطف فروش بالای فیلم دیکتاتور نفر ششم شده است. درآمد او در یک سال گذشته حدود سی میلیون دلار بوده است.

جانی دپ نفر اول جدول سال ۲۰۱۰ و نفر دوم سال ۲۰۱۱ امسال جایگاهی بهتر از مقام ششم (مشترکا با بارون کوهن و ویل اسمیت) به دست نیاورده است.

ویل اسمیت پای ثابت این فهرست در چند سال گذشته بوده، هرچند نسبت به سال گذشته دو پله سقوط کرده است

مارک والبرگ در نمایی از فیلم کمدی تد. بر اساس برآورد فوربز، والبرگ درآمدش نسبت به سال گذشته یک میلیون دلار کاهش یافته است

تیلور لاتنر، بازیگر آمریکایی با ۲۶.۵ میلیون دلار درآمد در رده دهم قرار گرفته است. به گفته فوربز برآورد درآمد این بازیگران از عواملی چون دستمزد، سهم سود از فروش فیلم و درآمد حاصل از تبلیغات تشکیل شده است.

رابرت پتینسون، نیز با درآمدی مشابه لاتنر مشترکا در رده دهم قرار گرفته است. این فهرست بر اساس درآمد این بازیگران بین ماه مه در سال ۲۰۱۱ تا ماه مه امسال تنظیم شده است


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.