۱۰ بیماری مرموز را بشناسیم

در کنار تمام بیماری هایی که با یک چرخش خودکار پزشکان روی کاغذ درمان می شوند، بیماری هایی وجود دارند که منشأ و درمان آنها هنوز برای بشر مرموز و ناشناخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، در این مطلب سعی کردیم ۱۰بیماری مزمن را معرفی کنیم.

ایدز

با گذشت ۲۵ سال از کشف “نشانگان نقص ایمنی اکتسابی” یا ایدز، این بیماری هنوز قربانیان بیشماری به خصوص در کشورهای توسعه یافته دارد و جزو بیماری های کشنده محسوب می شود.این بیماری در ابتدا از شامپانزه هابه انسان منتقل شد.

آلزایمر
آلزایمر را نباید با فراموشی که اکثر انسان ها را در سنین بالا دچار می کند اشتباه گرفت. آلزایمر یک اختلال مغزی دژنراتیو است که در مبتلایان به صورت های متفاوتی بروز می کند.منشأ بروز آلزایمر و درمان آن هنوز ناشناخته است.

سرماخوردگی
حتی با وجود میلیون ها مورد از سرماخوردگی، هنوز علت و درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.تنها استراحت و خوردن سوپ به بهبود حال بیماران کمک می کند و از آنتی بیوتیک هم کاری ساخته نیست.

آنفولانزای پرندگان
انسان هیچگونه مقاومتی در مواجهه با آنفولانزای پرندگان ندارد و این بیماری به راحتی به انسان انتقال یافته و همه گیر می شود.میزان مرگ و میر بیماران حدود ۵۰ درصد و بیشترین میزان آلودگی در اثر تماس انسان و پرنده بوده است.این بیماری هنوز در حال گسترش در میان انسان هاست.

پیکا
بیماران مبتلا به پیکا معمولأ به خوردن مواد غیر خوراکی مثل خاک، کاغذ، چسب و خاک رس گرایش دارند.اگرچه به نظر می رسد که این بیماری با کمبود املاح معدنی در ارتباط باشد، اما متخصصان هیچ علت خاصی برای این بیماری پیدا نکرده اند.

اختلالات خود ایمنی
در این بیماری بدن با ارگان های خود و همچنین با عملکرد های طبیعی به عنوان مهاجم و دشمن برخورد می کند.این اختلال معمولأ مزمن و همیشه ناتوان کننده بوده و غیر از درمان های ابتدایی کاری از پزشکان ساخته نیست.

شیزوفرنی
متخصصان از این بیماری به عنوان مرموزترین و ناشناخته ترین بیماری مغزی یاد می کنند؛ بیماری که در آن مرز بین واقعیت و تخیل از بین می رود. علایم این بیماری از هذیان، توهم، گفتار آشفته و فقدان انگیزه و احساسات متغیر است.

 

جنون گاوی
کروتزفلد جاکوب یا جنون گاوی یک بیماری عصبی کشنده و تحلیل برنده مغز است که زنان و مردان را در حدود ۶۰ سالگی گرفتار می کند.بیماران دچار علایم روانی و رفتاری مبهمی می شوند که پس از هفته ها یا ماه ها به زوال عقل پیش رونده منتهی می شود و اغلب با حرکات غیرطبیعی بدن و اختلال دید همراه است.این بیماری قابل درمان نبوده و در کمتر از یک سال از شروع علایم به مرگ منتهی می شود.

سندرم خستگی مزمن
بیماران مبتلا به سندرم خستگی مزمن، فراتر از یک احساس خستگی، روزهای متوالی را به علت خستگی شدید در خواب می گذرانند.

بیماری مارجلونز
در این بیماری مرموز که این روزها دوباره شایع شده است، لکه ها و زخم هایی به شکل رشته های فیبری عجیب و غریب روی پوست ایجاد می شود.برخی از پزشکان مارجلونز را یک بیماری روانی توهمی می دانند اما عده ای معتقدند این علایم کاملأ واقعی هستند.

بیماری مارجلونز

عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.