رژیم غذایی برای کاهش اوره و کراتینین – چگونه اوره خونمان را پایین بیاوریم

آیا شما هم اوره و کراتینین خونتان بالاست. چه رژیم غذایی برای مبتلایان به اوره مناسب است و برای کاهش اوره چه بخوریم؟ با مطالعه این مطلب به اطلاعات مفیدی درباره کاهش اوره دست پیدا کنید.

 

10 توصیه غذایی برای کاهش اوره و کراتینین چگونه اوره خونمان را پایین بیاوریم

چگونه اوره را کاهش دهیم

برای کاهش اوره خون مقدار مصرف موادغذایی‌ای که منبع عالی پروتئین با منشاء حیوانی هستند را به حداقل ممکن برسانید؛ مثلا، گوشت‌قرمز، تخم‌مرغ و انواع ماهی و میگو را در کمترین مقدار مصرف کنید. عصاره گوشت نیز از جمله این موادغذایی است و نباید آن را مصرف کرد.
فرآورده‌های لبنی به‌خصوص شیر و انواع پنیر را کمتر بخورید زیرا این موادغذایی از منابع پروتئین هستند و خوردنشان می‌تواند سطح اوره را افزایش دهد.
آب بیشتری در طول روز بنوشید. بهتر است روزی ۶ لیوان آب و حتی بیشتر میل کنید.

انواع حبوبات و قارچ نیز از جمله موادغذایی هستند که بهتر است در مصرفشان محدودیت به خرج دهید زیرا زمینه تولید اوره و کراتینین را در بدن افزایش خواهند داد.
خوردن آب سبزیجات تازه نیز به شما کمک می‌کند تا هم آب و هم املاح مورد نیاز بدنتان را در این شرایط تامین کنید.
همراه غذا ماءالشعیر میل نکنید زیرا زمینه تولید اوره و کراتینین را افزایش خواهد داد.

رژیم غذایی برای کاهش اوره و کراتینین

ممکن است بنابر شرایط ویژه‌ای که دارید پزشک معالج یک رژیم‌غذایی کم‌پتاسیم را نیز برای کاهش اوره و کراتینین به شما توصیه کند، در این شرایط باید از خوردن موادغذایی مانند گوجه‌فرنگی، آووکادو، پودر فلفل قرمز، شکلات و پودر کاکائو، برگه زردآلو، کیوی، کشمش، پسته و تخمه کدو و آفتابگردان که از منابع پتاسیم هستند، خودداری کنید.

بهتر است مصرف مایعات کافئین‌دار مانند قهوه، نسکافه و چای (از چای‌سبز گرفته تا چای‌سیاه) را به حداقل برسانید زیرا این نوشیدنی‌ها ادرارآور هستند و می‌توانند بدن شما را با کم‌آبی مواجه کنند که اصلا در چنین شرایطی خوب نیست.

 https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/495ea__114793_771.gif

مطالعات نشان داده‌اند که خوردن موادغذایی‌ای مانند خیار، شلغم، جو، کاهو، گل‌کلم، انواع جوانه‌ها، تربچه و شیرسویا می‌تواند برایتان در شرایطی که کراتینین‌تان بالاست، کمک‌کننده باشد بنابراین آنها را با مشورت پزشک معالجتان بیشتر در برنامه غذایی روزانه‌تان داشته باشید.
ممکن است بنابر همین شرایط متخصص یک رژیم‌غذایی کم‌فسفر را هم به شما توصیه کند. در این شرایط باید از خوردن موادغذایی مانند تخمه کدو و آفتابگردان، پنیر و کنجد نیز اجتناب کنید. البته میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و انبه و سبزی‌هایی مانند هویج و گل‌کلم از موادغذایی‌ای هستند که خوردنشان میزان فسفر دریافتی را افزایش نمی‌دهد بنابراین خوردن آنها می‌تواند برایتان مفید باشد.

 

— .

HyperClubz
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. محمد علی آئینه:

    اینجانب محمد علی آئینه ۰۹۱۲۶۱۶۲۴۳۰ مدت ۱۶ساله پیوند کلیه انجام دادم کراتئینم ۲/۲ چه باید بکنم

  2. حسن:

    په گی بخریم

  3. Sima:

    مادرم کراتنین و اوره بالا دارد اوره ۱۱۰ کراتنین ۴ میباشد و یک کلیه دارد . ولی نفهمیدم که میتواند حبوبات و گوشت مرغ وماهی را کم بخورد یا نه اینطور که میگید ایشان هیچ چیزی نبوید بخورد ؟؟

    • بابک جیرانی:

      از خوردن کوشت لبنیات حبوبات و میوه های پر پتاسیم خودداری کند. خیار بادمجان کلم سبزیجات به میزان مناسب استفاده کنند .غذاهای آب پز بخورند و از غذاهای سرخ کردنی جدا خودداری کنند .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.