۱۰ تولید کننده برتر شکلات در جهان + تصاویر

۲۱ آبان ،

شکلات از جمله مواد غذایی و انرژی زایی است که طرفداران پر و پا قرصی در سراسر جهان دارد.

به گزارش سرویس بین الملل نورنیوز به نقل از یاهو ؛ کمتر کسی در جهان پیدا می شود که شکلات های کاکائویی را دوست نداشته باشد . تاکنون شرکت های بزرگی از راه تولید این ماده خوراکی لذیذ به ثروت های هنگفت دست یافته اند. ۱۰ مورد از تولید کنندگان برتر شکلات جهان عبارتند از :
۱- گروه مواد غذایی کرفت : این شرکت اخیرا نام خود را به «موندلز اینتر نشنال» تغییر داده است. درآمد خالص این شرکت آمریکایی از ناحیه فروش شکلات ۱۹ میلیارد و ۹۶۵ میلیون دلار برآورد شده است.

۲- مارس:‌ محصولات این شرکت را عموما با نام تجاری «m &m» می شناسند و انواع مواد خوراکی را تولید می کند. حجم فروش شکلات این کمپانی ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

۳- نستله : این کمپانی سوئیسی ، از لحاظ وسعت بزرگترین کمپانی تولید کننده مواد غذایی در جهان به حساب می آید. میزان فروش شکلات های نستله از قبیل کیت کت ،‌ اسمارتیز و یا قهوه های شکلاتی به ۱۲ میلیارد و ۸۰۸ میلیون دلار رسیده است.

۴- فررو : شهرت این کمپانی ایتالیایی به دلیل تولید کاکائوهای کروی است که داخل آن با فندق پر شده اند. سود خالص فروش شکلات های «فررو» ۹ میلیارد و ۶۱۲ میلیون دلار برآورد شده است .

۵- کیسس : کمپانی «هرشی» از جمله قدیمی ترین شرکت های تولید کننده شکلات در آمریکا بوده و محصولات آن هم اکنون در بیش از ۶۰ کشور دنیا به فروش می رسد. سود خالص این کمپانی ۶ میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار می باشد.

۶- لینت :‌ کمپانی شکلات سازی لینت اشپرونگلی از جمله معروف ترین تولید کنندگان شکلات در سوئیس است . سود خالص این کمپانی ۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار اعلام شد .

۷- مرسی :‌ آلمانی ها هم در زمینه تولید شکلات موفق عمل کردند و تولیدات خود را با نام مرسی به بازارهای جهانی عرضه کردند. سود خالص این کمپانی آلمانی ۲ میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار از ناحیه فروش شکلات های کاکائویی می باشد.

۸- ییلدیز : شکلات های ییلدیز محصول کشور ترکیه بوده و انواع مواد خوراکی از جمله بیسکوییت ، مواد لبنی ، غذای کودک و … را نیز در بر می گیرد. سود این کمپانی ۲ میلیارد و ۹۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

۹- میجی : شرکت ژاپنی میجی کار خود را در حوزه تولیدات مواد لبنی از سال ۱۸۸ میلادی آغاز کرد. سود این کمپانی از فروش شکلات یک میلیارد و ۷۹۱ میلیون دلار بوده است.

۱۰- آرکور : این کمپانی آرژانتینی در تولید انواع محصولات مرتبط با شیرینی پزی مهارت دارد. فروش شکلات های آرکور بالغ بر یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون دلار سود نصیب مالکان این کمپانی کرد.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.