۱۰ درصد اشخاص جامعه دچار اختلالات شخصیتی می باشند

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

دبیر بیست و نهمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان:

دبیر بیست و نهمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان با اشاره به اینکه اختلالات شخصیت هم شایع می باشند و هم مزمن، گفت: ۱۰ درصد مردم به اختلالات شخصیتی مبتلا می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر پرویز مظاهری دبیر بیست و نهمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان گفت:  این اشخاص بیش از حد اعصاب خردکن و پر توقع اند. احتمال اینکه مبتلایان به اختلالات شخصیت تن به کمک‌های روانپزشکی ندهند و داشتن هرگونه مشکل را انکار نمایند، بالاست چرا که اساسا خود را بیمار نمی دانند. این اختلال بر اساس تجارب داخل ذهنی فرد که با ملاک های فرهنگی مطابق نمی باشدند به وجود می آید و در طول وقت تغییر می نماید.
این روانپزشک با بیان اینکه اشخاص مبتلا به اختلال شخصیت  به سه گروه تقسیم می شوند، اظهار نمود: گروه اول شامل اختلال شخصیت پارانوئید، اسکیزوئید و اسکیزوتایپی است.  اغلب اشخاص این گروه نامتعارف به نظر می‌رسند و مطالبی که اظهار می‌کنند با منطق و دیدگاه عمومی جامعه منطبق نمی باشد. به عنوان مثال بیماران مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید،  شکاک اند، بی اعتمادی بی جا به همه اشخاص دارند، اغلب متخاصم، تحریک پذیر و خشمگین‌اند و مدام مدرک جمع می‌کنند.
مظاهری افزود: گروه دوم شامل اختلال شخصیت ضد اجتماعی، مرزی، نمایشگر و خودشیفته است. اشخاص این گروه اغلب نمایشی، نامتعادل و هیجانی‌اند. بخصوص مبتلایان به اختلال شخصیت ضد اجتماعی که منطبق با هیچ یک از قوانین اجتماعی نمی باشدند و صدمات جبران ناپذیری به خود، خانواده و اجتماع وارد می‌کنند.
دبیر بیست و نهمین کنگره سالانه انجمن روانپزشکان گروه سوم را  شامل اختلال شخصیت دوری گزین، وابسته و وسواسی جبری دانست و عنوان نمود: اشخاص این گروه اغلب مضطرب و هراسان به نظر می‌رسند. در این گروه، اختلال شخصیت وسواسی جبری از اختلالات پر بها و مشکل ساز برای بیمار، اشخاص خانواده وی و جامعه محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه صد درصد این بیماران علیرغم اینکه خود را بیمار نمی دانند، نیاز دارند تحت درمان قرار بگیرند، گفت: درمان به دو شکل دارویی و غیر دارویی ( روان درمانی) انجام می پذیرد.
دبیر انجمن روانپزشکان ایران در پایان اضافه نمود:  در صورت مراجعه بموقع و درمان، عوارض ایجاد شده برای این بیماران کاهش چشمگیری خواهد یافت.
بر اساس این گزارش تفسیری بیست و نهمین همایش سالانه انجمن روانپزشکان که از تاریخ یازده آبان ماه سال جاری در محل سالن همایش های بیمارستان میلاد آغاز به کار نموده است تا سیزدهم آبان ماه ادامه دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.