۱۰ درصد اشخاص جامعه دچار حمله تشنجی می شوند

۲۱اردیبهشت،

فوق تخصص بیماریهای مغز و اعصاب کودکان گفت : به طور کلی ۱۰ درصد اشخاص جامعه دچار حمله تشنجی می شوند که شایع ترین آن در سن کودکی و به نام تب و تشنج نامیده می گردد.

دکتر سید حسین حسنپور اونجی فوق تخصص بیماریهای مغز و اعصاب کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تشنج عبارت است از حمله ناگهانی ، غیر ارادی و گذرا که به اشکال مختلف موضعی ، حرکتی یا غیر حرکتی ، همراه با تغییرات روحی و روانی و.. دیده می گردد .

وی با اشاره به اینکه تشنج حاکی از اختلال امواج الکتریکی مغز در اثر اختلال فعالیت و یا ساختمان قشر خاکستری مغز است افزود: شیوع تشنج در جوامع مختلف متفاوت است به طوری که ممکن است تا ۱۰ درصد اشخاص جامعه دچار حمله تشنجی گردند که شایع ترین آن در سن کودکی و به نام تب و تشنج گفته می گردد که در ۲ تا ۴ درصد کودکان اتفاق می افتد.

این فوق تخصص بیماریهای مغز و اعصاب یادآور شد : صرع که حملات تکرار شونده تشنج است در یک تا دو و به طور متوسط ۲ تا ۴ درصد جامعه دیده می گردد که در حدود ۶۰ درصد موارد در کودکان بروز می کند .

وی با بیان اینکه تقریبا ۸۰ درصد آنها به داروهای رایج ضد تشنجی پاسخ داده و کنترل می شوند اظهار کرد : حدود ۲۰ درصد آنها کنترل نشده و صرع مقاوم به درمان نامیده می شوند.

دکتر حسنپور اونجی ادامه داد :اگر چه تشنج از ایام قدیم مشکل جوامع بشری بوده و مسئله ای ترسناک برای اطرافیان بیماری و حتی همکاران کادر درمانی است ولی صرع مقاوم به درمان مشکل مهمی برای پزشکان و همکاران گروه اعصاب و نیز موضوع پرهزینه برای خانواده است که باید مورد توجه قرار گیرد .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.