۱۰ درصد بیماران مبتلا به “صرع “به درمان مقاوم می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

صرع شایع‌ترین اختلال عصبی است که قابل درمان بوده و تنها درصد کمی از اشخاص به این بیماری مقاوم می باشند.

دکتر مسعود اعتمادی‌فر، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: صرع در دو محدوده سنی است که اطفال زیر ۱۰ سال و اشخاصی بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند. 

وی افزود: صرع به دو گروه تشنج‌های عمومی و موضعی طبقه‌بندی می‌شود که تشنج‌های عمومی با کاهش سطح هوشیاری همراه است ولی در تشنج‌های موضعی کاهش سطح هوشیاری دیده نمی‌شود. 

وی ادامه داد: آسیب‌ به سلول‌های مغزی مثل ضربه، عفونت، تومور، بیماری‌های عروقی منجر به بروز صرع می‌شود. 

دکتر اعتمادی خاطرنشان کرد:‌درمان صرع براساس نوع آن مختلف است گاهی اوقات با تجویز دو یا سه دارو بیماری درمان می‌شود ولی در ۱۰ درصد موارد بیماری صرع به درمان مقاوم است که در این اشخاص از روش جراحی استفاده می‌شود. 

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. ارمیا:

    باسلام اقای شفیعی زاده وقتی در یک زمان متوجه میشید که دارو تاثیری نداره و صرع فرزندتون مقاوم بع درمانه دیگه واسه چی دارو میدید و باعث آسیب رسانی به سایر اندامهای پسرتون میشید.لطفا اگع اینستاگرام دارید بیایید تا بتونیم با هم تبادل نظر کنیم من هم پسرم همین مشکلو داشت

  2. پیمان شفیعی زاده:

    با سلام و وقت بخیر من پسری ۹ساله دارم از سن ۳سالگی تشنج میکند صرع مقاوم به درمان دارد با هیچ دارویی جواب نداده در حال حاضر ق دارو کپرا وتگروتل وکلونازپام میخورد ولی اثر ندارد روزی ۳ تا ۲ بار در خواب تشنج میکند لطفا راهنمایی کنید راه حل چیست؟

    • ارمیا:

      سلام وقتی درمان پاسخ نمیده دارو ندید اینجوری به سایر اندامها اسیب میزنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.