۱۰ شهرک آی‌سی‌تی راه‌اندازی می‌شود

۲۲خردادماه،

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی ۱۰ شهرک آی‌سی‌تی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن نامی ساعاتی پیش در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نرم‌افزارهای متن‌باز و مرکز تحقیقات وب در جمع خبرنگاران به صحبتی کوتاه پرداخت و از راه‌اندازی اولین شهرک آی‌سی‌تی ظرف سه هفته آتی خبر داد.

نامی یادآور شد: اولین شهرک آی‌سی‌تی در شهرستان البرز راه‌اندازی خواهد شد.

نامی همچنین عنوان کرد: امروز با ایجاد مراکز تحقیقات وب و نرم‌افزارهای متن‌باز، ایمنی بیشتری در مقابل بدافزارهایی که استکبار تهیه می‌کند، فراهم می‌شود.

وی در عین حال به حملات مختلفی که نسبت به زیرساخت‌های ایران صورت می‌گیرد، اشاره کرد و افزود: این کشورها در پی آن می باشند که نظم ارتباطی ما را از بین ببرند و به همین سبب ما برای دستیابی به پایداری امنیتی نیاز به آن داریم که مراکزی از این دست فعالیت داشته باشند.

نامی همچنین یادآور شد: در حال حاضر ایران در زمینه مقابله با بدافزارها وضعیت دفاعی خوبی دارد و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشده است.

اخبار مربوط به راه‌اندازی مرکز تحقیقات وب و همچنین مرکز نرم‌افزارهای متن‌باز که عصر امروز با حضور با وزرای دفاع و فناوری اطلاعات و جمعی از معاونان وزیر ارتباطات و سید رضا تقی پور، وزیسر سابق ارتباطات و مدیر مرکز تحقیقات وب برگزار شده بود، متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.