۱۰ طرح پتروشیمی تا سال آینده به بهر ه برداری می رسد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ١٠ طرح پتروشیمی که با ظرفیت ۵ میلیون تن فاینانس لازم را از بانک ها دریافت کرده اند اما به سبب بعضی قوانین در نظام بانکی هنوز نتوانسته اند تامین مالی لازم را کسب کنند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، عباس شعری مقدم  با بیان این مطلب گفت: طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی در صورت سرمایه گذاری های تازه و حمایت بانک های داخلی می تواند اهداف برنامه پنجم توسعه را محقق کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: ١٠ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۵ میلیون تن در اولویت قرار دارند که فاینانس لازم را از بانک ها دریافت کرده اند اما به سبب بعضی قوانین در نظام بانکی هنوز نتوانسته اند تامین مالی لازم را کسب کنند.
 
وی تصریح کرد: از شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی درخواست دارم زمینه برای دریافت تامین مالی این طرح ها تسهیل کرده تا این مجتمع های پتروشیمی هرچه زودتر بتوانند عملیاتی شوند.
 
شعری مقدم گفت: اصلاح بعضی از آئین نامه ها و بخشنامه های موجود در نظام بانکی کشور می تواند مشارکت بانک ها در طرح های پتروشیمی ایران را افزایش دهد.
 
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران قابلیت ها و جذابیت های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد و ما ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری از تمام آنان حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.