۱۰ فیلم جنجالی جشنواره فیلم فجر

۱۶م دیماه ،

روزنامه ملت ما:  سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال میزبان چند فیلم جنجالی و حاشیه ای است.

فیلم های رسوایی ساخته مسعود ده نمکی، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به کارگردانی سید روح ‌الله حجازی، هیس دخترها فریاد نمی زنند ساخته پوران درخشنده، آینه شمعدون ساخته بهرام بهرامیان، کلاس هنرپیشگی ساخته علیرضا داودنژاد، داستان عوضی به کارگردانی فریدون جیرانی، آقای الف به کارگردانی علی عطشانی، سلام / خداحافظ (دربند) به کارگردانی پرویز شهبازی، آشغال های دوست داشتنی به کارگردانی محسن امیریوسفی و لرزاننده چربی ساخته محمد شیروانی فیلم هایی می باشند که با نمایش در جشنواره فجر حاشیه ساز می شوند.

جدیدترین فیلم مسعود ده نمکی با توجه به بازی اکبر عبدی در نقش یک روحانی و نقش مقابل آن الناز شاکردوست که دختری امروزی است، یکی از فیلم های پرحاشیه جشنواره امسال خواهد بود. داستان عوضی هم در ادامه ساخته های قبلی فریدون جیرانی است که به مسائل ملتهب جامعه می پردازد. با توجه به حاشیه های اکران فیلم قبلی جیرانی (من مادر هستم) شنیده شده فیلم جیرانی در جشنواره حضور نخواهد داشت.

هیس دخترها فریاد نمی زنند ساخته پوران درخشنده هم فیلم دیگری است که به واسطه موضوع خاص آن، این روزها حاشیه های زیادی به پا کرده است. گفته می شود چند اصلاحیه به فیلم جدید درخشنده خورده است که کارگردان فیلم زیر بار انجام آن نمی رود. در صورت انجام اصلاحات فیلم، « هیس دخترها فریاد نمی زنند» در جشنواره فجر امسال حضور خواهد داشت.

آشغال های دوست داشتنی ساخته محسن امیریوسفی هم به دلیل پرداختن به موضوع انتخابات سال ۸۸ از دیگر فیلم های جنجالی امسال خواهد بود که البته با توجه به اینکه نسخه کامل فیلم به دفتر جشنواره نرسیده، احتمال عدم حضور فیلم در جشنواره سی و یکم وجود دارد. البته ناگفته نماند بنیاد سینمایی فارابی که تهیه کننده فیلم محسوب می شود، در تلاش است فیلم را در بخش مسابقه جشنواره جای دهد.

آینه شمعدون به کارگردانی بهرام بهرامیان هم که نیاز به توضیح ندارد. سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد وقت دربارهٔ این فیلم گفته است فیلمنامه آن صد در صد تغییر کرده است. گفته می شود فیلم تازه بهرامیان مشکلات اساسی دارد و در صورت اصلاح کامل می تواند در جشنواره امسال حضور یابد.

فیلم های آقای الف، سلام/ خداحافظ و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو و کلاس هنرپیشگی چهار فیلم دیگری می باشند که به دلیل موضوع جنجالی شان در هیئت انتخاب جشنواره حاشیه های زیادی درست کرده اند و برخی از مسئولان دولتی عضو هیئت انتخاب خواستار عدم حضور این فیلم ها در جشنواره سی و یکم فجر شدند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.