۱۰ نکته از ایران-ازبکستان؛راه برزیل از ازبکستان می گذرد+جدول

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی برزیل iبه مصاف تیمی می‌رود که تاکنون برابرش شکست نخورده است.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، iبه نقل از فوتبال انلاین تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود iبه جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل، چهارشنبه، ۲۴ آبان در تهران iبه دیدار ازبکستان می‌رود. با توجه iبه نتیجه تیم ملی در بازی‌های قبل در این رقابت‌ها، دیدار با ازبکستان می‌تواند کلید راه یابی ایران iبه جام جهانی فوتبال باشد.

  اگر تیم ملی ایران بتواند برابر ازبکستان در خانه پیروز شود بدون هیچ شک و تردیدی می توان گفت که ۹۰ درصد مسیر جام جهانی را طی کرده است. در نقطه مقابل، شکست احتمالی برابر ازبک‌ها، امید ایران را برای راهیابی مستقیم iبه جام جهانی کم خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت در این بازی انگیزه بسیار بالای حریف تیم ملی است. ازبک‌ها از چهار دیدار پیشی خود تنها موفق iبه کسب ۵ امتیاز شده‌اند و اگر در پنجمین دیدار خود هم برابر ایران شکست بخورند دیگر امید چندانی برای رسیدن iبه برزیل نخواهند داشت بنابراین حریف روز چهارشنبه ایران تنها با هدف کسب امتیاز iبه تهران می‌آید و یقینا این امر تاثیر iبه سزایی در سبک بازی این تیم فیزیکی و سختکوش خواهد داشت.

  +ایران و ازبکستان در آخرین مرحله از انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴، در اولین دیدار خود برابر یکدیگر قرار گرفتند. در آن دیدار که در تاشکند برگزار شد، تیم ملی ایران توانست با تک گل ثانیه‌های آخر خلعتبری حریفش را شکست دهد.بازیکنان لژیونر ازبک‌ها در این دیدار  برخلاف بازی رفت حضور دارند بعضی از آنها در آن بازی iبه حکم AFC محروم بودند. اما حالا از سرور جباروف که در باشگاه‌های عربستان توپ می‌زند تا بازیکنانی که در باشگاه‌های روسی حضور دارند در ترکیب ازبکستان قرار دارند.

+ایران پس از پیروزی تاریخی اش برابر کره جنوبی در تهران، این بار با انگیزه و روحیه بسیار بالاتری نسبت iبه بازی رفت iبه مصاف ازبکستان می‌رود. برای ملی پوشان ایرانی، بازی کردن در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر، آن هم در حالی که یک ماه پیش برابر همین تعداد تماشاگر، کره جنوبی را شکست داده اند و همین هفته پیش، در حضور اندکی تماشاگر ولی در ورزشگاه آزادی تاجیکستان را با شش گل بدرقه کرده اند، لطف دیگری دارد.

+ایران و ازبکستان تاکنون چهار مرتبه با یکدیگر دیدار کرده‌اند که از این تعداد، سهم ایران سه پیروزی است و یک دیدار هم با تساوی iبه پایان رسیده.ایران تاکنون ۷ بار دروازه ازبکستان را باز کرده است و در مقبال ازبک‌ها تنها یک بار موفق شده‌اند برابر ایران iبه گل برسند.

+بهترین نتیجه ایران برابر حریف ازبکش iبه سال ۱۹۹۸ بازمی‌گردد. در آن دیدار که در بانکوک انجام شد، تیم ملی ایران توانست با ۴ گل حریف را شکست دهد. ایران این بار باید iبه مصاف حریفی برود که تاکنون طعم تلخ شکست را برابرش تجربه نکرده است.

+ازبکستان بعد از فروپاشی شوروی و در سال ۱۹۹۲،اولین بازی ملی اش را انجام داد.جالب اینجاست که ازبک ها برابر تاجیکستان قرار گرفتند یعنی همان تیمی که ما پیش از دیدار با ازبکستان شش تایی کردیم.

+بدترین شکست تاریخ ازبکستان باخت با هشت گل برابر ژاپن در سال ۲۰۰۰ است و iبهترین برد ملی آن ها در هم کوبیدن مغولستان با پانزده گل می باشد.

+ازبکستان اکنون در رنکینگ فیفا ۶۹ است و در iبهترین رنکینگ خود ۴۵ و در بدترین آن ۱۱۹ را iبه خود اختصاص داده بود.

+یورگن گده که سابقه مربی گری در پرسپولیس و استقلال را دارد در سال ۲۰۰۴ و در دو بازی سرمربی ازبک ها بوده است.

+ازبکستان ۴ گل خورده دارد که نشان می‌دهد دفاعش مستحکم نیست اما در گلزنی موفق می باشند و بعد از کره جنوبی iبهترین خط حمله گروه را در اختیار دارند.

+سیف البداوی داور اماراتی این بازی را سوت می‌زند داوری که باید مراقبش باشیم چون iبه راحتی کارت می‌دهد.

دیدار تیم های ملی ایران و ازبکستان، چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه، ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.در دیگر دیدار این گروه هم در همین روز و همین ساعت، قطر و لبنان iبه مصاف هم می روند. کره جنوبی در این روز با قرعه استراحت رو iبه رو است.

به این ترتیب همه امید فوتبال ایران iبه تیم ملی بزرگسالان است اینکه با پیروزی برابر ازبکستان راه صعود iبه جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل را هموار کند و حداقل با موفقیت ملی پوشان بزرگسال شور و نشاطی دوباره را در جامعه و اهالی فوتبال شاهد باشیم.

جدول گروه:


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.