۱۰ هزار سبد غذایی در بین کودکان دچار سوء تغذیه خراسان جنوبی توزیع شد

توزیع ۱۰ هزار سبد غذایی بین کودکان و ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به ۳۵۰ مددجوی تحت حمایت اخبار کمیته امداد خراسان جنوبی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون دو هزار و ۵۰۰ کودک زیر شش سال تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از طرح تغذیه بهره مند شدند.

علی اکبر نخعی افزود: در این طرح، کودکان زیر ۶ سالی که از نظر شاخص های رشد در وضعیت مطلوبی نیستند، توسط مراکز بهداشتی، درمانی شناسائی و به این نهاد معرفی می شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مبلغ هر سبد غذائی به کودکان را ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۰ هزار سبد غذایی توزیع و مبلغ دو میلیارد ریال نیز از سوی این نهاد هزینه شده است.

۳۵۰ نفرازفرزندان امداد آموزشهای فنی وحرفه ای را فرا گرفتند      

معاون اشتغال و خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: با توجه به شعار سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور مبنی بر توانمند سازی خانواده های تحت حمایت، از سوی این اداره از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۵۰ نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت آموزشهای اشتغال را فرا گرفتند.

مهدی خزاعی عرب آموزش های فنی و حرفه ای را در تربیت نیروهای ماهر و کارآمد بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و افزود: این افراد در رشته های تدوین و تصویر برداری مقدماتی گریم ، آرایش زنانه، گوهر تراشی، ساخت زیور آلات، سیم کشی و … آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با سازمان فنی و حرفه ای و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، افراد شرکت کننده پس از شرکت در آزمون، برای آنان گواهی نامه مهارت فنی و حرفه ای صادر می شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.