۱۰ هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در کشور در حال ساخت است

مدیرعامل راه آهن:

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۱۰ هزار کیلومتر خطوط ریلی دیگر نیز در مناطق مختلف کشور در حال بهره برداری است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالعلی صاحب محمدی در دیدار با استاندر مازندران در ساری با بیان این که سالانه ۳۳ میلیون تن کالا از طریق راه آهن کشور جا به جا می شود، توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را ضروری دانست و گفت : در کشور ظرفیتهای فراوانی برای تحقق این مهم وجود دارد.

وی افزود: موقعیت راهبردی و مهم ایران ایجاب می کند که خطوط ریلی در تمام مناطق کشور توسعه یابد و برای تحقق این مهم ازهیچ تلاش و کوششی دریغ نمی شود.

صاحب محمدی گفت: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور، علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال مناسب، در ترانزیت کالا و همچنین توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی با دیگر کشورها نیز نقش اساسی دارد.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: کریدور ریلی شمال – جنوب در دو مسیر شرق و غرب مازندران در حال احداث است که با بهره برداری از آن، سالانه ۲۰ میلیون تن بار از این مسیر جابه جا می شود.

وی، احداث خطوط ریلی از شرق دریای خزر در مازندران تا روسیه را از جمله برنامه های مهم و در دست اقدام راه آهن جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.

صاحب محمدی گفت: استفاده از فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل ریلی کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود : هم اکنون سیر قطارها در برخی از مناطق کشور با برق انجام می شود و تلاش می شود در آینده نزدیک این طرح در مازندران نیز علمیاتی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای برقدار کردن مسیر حرکت قطارها در محور راه آهن شمال را یک هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: پس از انجام مطالعات اولیه و احداث چندین تونل، این طرح در آینده نزدیک اجرا می شود.

وی افزود: بهسازی ۱۱ ایستگاه در مسیر گرگان تا گرمسار و همچنین بازسازی حدود ۶۰ کیلومتر از خطوط ریلی این مسیر به منظور افزایش حمل و نقل و جا به جایی بار در دست اقدام است.

صاحب محمدی با عنوان اینکه هم اکنون سالانه ۳/۱ میلیون تن انواع کالا از ایستگاه گرگان تا گرمسار به وسیله قطار حمل می شود، گفت: با بهسازی خطوط ریلی ، میزان جا به جایی کالا در این مسیر به ۵/۲ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وی پیش بینی کرد که این طرح تا پایان دی ماه و حداکثر تا پایان سالجاری تکمیل شده و به بهره برداری برسد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.