۱۰ ویژگی گوگل درایو چیست

خبرگزاری پانا:با استفاده از گوگل درایو می‌توانید فایلهای خود ار آنلاین ذخیره کرده و آنها را از هر جایی در اختیار داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، با استفاده از گوگل درایو می‌توانید فایلهای خود ار آنلاین ذخیره کرده و آنها را از هر جایی در اختیار داشته باشید. البته در میان نرم‌افزارهایی که در این حوزه ارائه شده‌اند می‌توان دراپ باکس را مهمترین رقیب گوگل نامید. در اینجا  شما را با ۱۰ ویژگی درایو آشنا خواهیم کرد.

۱٫گوگل درایو و گوگل داکز 
گوگل درایو تشابه زیادی به گوگل داکز دارد. در حقیقت می‌توان گفت گوگل داکز به گوگل درایو تبدیل شده است. اما در این تبدیل امکانات و ویژگیهای جدیدی نیز به آن افزوده شده است. پس به دنبال چیز خیلی تازه‌ای از نظر ظاهری نباشید. ظاهر گوگل درایو همان ظاهر گوگل داکز است. می‌توان گفت دیگر چیزی به اسم داکز نداریم. اگر آدرس docs.google.com را هم تایپ کنید به drive.google.com هدایت خواهد شد.

۲٫فولدر
در گوگل داکز مفهومی وجود داشت به نام Collection که در درایو تبدیل به فولدر شده است اما در عمل همان کاری را انجام می‌دهد که Collection انجام می‌داد. بدین ترتیب اگر در فولدر گوگل درایو که توسط نرم‌افزارش ساخته شده یک فولدر بسازید آن فولدر با سایت درایو هم منتقل خواهد شد.

۳٫آفلاین
قطعی اینترنت و دسترسی نداشتن به آن همیشه مشکل بزرگی برای کسانی است که آنلاین کار می‌کنند. به همین جهت گوگل امکان دسترسی آفلاین به فایلها را نیز فراهم کرده است. پس از نصب نرم‌افزار درایو باید به سایت آن مراجعه کنید . بر روی آیکن چرخ دنده کلیک کرده و از گزینه‌های موجود گزینه Setup Docs Offline را انتخاب کنید. بدین ترتیب فایلهای خود را همیشه همراه خواهید داشت. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که فعلا امکان ویرایش فایل با ویرایشگرهای دسکتاپ موجود نیست. به عبارت دیگر گوگل همچنان برای ویرایش فایلها از گوگل داکز استفاده می‌کند لذا در حالت آفلاین نمی‌توانید فایلها را ویرایش کنید.

۴٫ OCR

OCR فن‌آوریی است که در آن متون داخل عکس تشخیص داده می‌شود. معمولا این فن‌آوری در اسکنرها برای تبدیل تصاویری که از نوشته‌ها گرفته شده‌اند به متن استفاده می‌شود. گوگل در درایو هم از این فن‌آوری استفاده کرده است. لذا اگر یک فایل PDF را آپلود کنید٬ گوگل محتوی آن‌را تشخیص خواهد داد٬ در نتیجه اگر در جستجویتان عبارتی از درون آن فایل را بکار ببرید گوگل آن فایل را پیدا خواهد کرد. 
علاوه بر این گوگل تصاویر مناظر را نیز آنالیز کرده و اطلاعات آنها را نیز برای جستجو در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال اگر تصویری از برج ایفل را آپلود کرده باشید و در جستجو از عبارت “برج ایفل” استفاده کنید٬ گوگل تمام تصاویری را که در آنها برج ایفل وجود دارد را برایتان خواهد یافت.

۵٫افزونه‌های غریبه
تعدادی از افزونه‌هایی را که شرکتهای دیگر برای راحتی استفاده از نرم‌افزارهایشان توسط گوگل کروم تهیه کرده‌بودند٬ هم اکنون برای استفاده در گوگل درایو آماده شده است. برای مثال برای ویرایش تصاویر در درایو می‌توانید افزونه ‌Pixlr را نصب کنید. با نصب این افزونه می‌توانید بر روی تصاویر موجود در درایو کلیک کرده و گزینه ویرایش با این نرم‌افزار را انتخاب کنید.

۶٫ارسال عکس به گوگل پلاس
گوگل در یکپارچه سازی محصولاتش استاد است. از این پس می‌توانید تصاویر موجود بر روی گوگل درایو را بر روی گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. در گوگل پلاس بر روی گزینه اشتراک تصویر کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه From Goolge Drive را انتخاب کنید.

۷٫رونوشت‌ها

بر روی یک فایل بارها کار کرده‌اید و پس از گذشت چند روز نیاز به استفاده از نسخه دو روز پیش دارید. نگران نباشید٬ با هر بار تغییری که بر روی یک فایل می‌دهید یک رونوشت از آن تهیه شده و ذخیره می‌شود. هر رونوشت تا ۳۰ روز برای استفاده شما در سیستم باقی خواهد ماند. برای استفاده از رونوشت‌ها فایل را باز کرده و از منوی File گزینه See revision history را انتخاب کنید. حالا لیست رونوشت‌ها را می‌بینید.

۸٫به اشتراک گذاری فولدر یا فایل
در گوگل درایو هم می‌توانید مانند گوگل داکز فایل یا فولدر را به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن یک فایل یا فولدر می‌توانید بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Share را انتخاب کنید. البته در مقایسه با دراپ باکس این کار کمی وقت‌گیر‌تر است. 

۹٫سرعت بالاتر
سرعت کار در درایو هم در آپلود و هم در دانلود بسیار بالاتر از رقبا است. پس اگر نیاز به سرعت بیشتر برای کار دارید از گوگل درایو استفاده کنید.

۱۰٫قیمت پایین تر
درایو ۵GB فضای رایگان در اختیار مصرف کنندگان این محصول قرار می‌دهد. اگر نیاز به خرید فضای بیشتری دارید باید بدانید که در مقایسه با سرویسهای دیگر قیمت گوگل درایو بسیار ارزان‌تر و مناسب‌تر است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.