۱۰ کاربرد عجیب قهوه

۲۳اردیبهشت،

مجله اینترنتی برترین ها

ممتازنیوز: در اینجا استفاده های عجیب قهوه را برایتان نام برده ایم که شاید مفید باشند.

۱٫ رفع سردرد

یافته های علمی ثابت کرده اند کافئین سبب کاهش ورم رگ های خونی می گردد و در نتیجه به کم شدن سردردهای شدید و دایم کمک بسیاری می کند. اشخاصی که قهوه خالی می نوشند تا ۵۸ درصد و آنهایی که به همراه  قهوه، ایبوپروفن می خورند تا ۷۰ درصد سردردهای خود را از بین می برند.

۲٫ تعمیر وسایل چوبی

آیا ترک، لب پریدگی، خراش یا تراشیده شدن وسایل خانه تان شما را ناراحت می کند؟ می توانید آنها را با قهوه غلیظ برطرف کنید. برای تهیه خمیر ضخیم، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری قهوه را با آب کافی مخلوط کنید؛ برای چوب هایی که ته رنگ قرمز دارند، مقداری ید به آن اضافه کنید. این خمیر را با استفاده از چاقوی پلاستیکی یا کاردک داخل ترک ها پر کنید. اضافه ترک ها را از لبه های آن پاک کنید و اجازه دهید تا این خمیر به طور کامل خشک شود. در آخر نیز با واکس مبل روی آن را برق بیندازید.

۳٫ تهویه هوای اتومبیل

برای اینکه اتومبیل شما همیشه تمیز و تازه به نظر برسد، یک لیوان کوچک پر از دانه قهوه در جایی بگذارید که نریزد. دانه های قهوه هرگونه بوی شدید، همچون بوی غذا را به خود جذب می کنند و هوای ماشین تازه می ماند.

۴٫ به عنوان کمپوسیت

می توانید قهوه (یا چای یا نوشابه غیررژیمی) روی خاک یا کمپوست بریزید تا روند فاسد شدن تسریع و کمپوسیت تشکیل شود.

۵٫ کود گیاهان

کافئین موجود در  دانه های قهوه نیستند که گیاهانی همچون آزالی، انواعی از گل های رز و گیاهان همیشه سبز دوست دارند بلکه این خاصیت اسیدی و اکسیژن رسانی آن است – نیتروژن، فسفر و مواد معدنی از جمله مواردی است که قهوه به گیاهان می بخشد. برای اینکه دانه ها کپک نزنند، آنها را در عمق بسیاری از خاک دفن کنید. البته در این کار بسیار بسیاره روی نکنید. حدود ¾ یک فنجان دانه قهوه را در خاک نزدیک ریشه گیاه خاک و این کار را هر ماه یکبار  تکرار کنید. برای گیاهان دوستدار محیط های اسیدی نیز می توان از دانه های قهوه نیز به عنوان کود استفاده کرد. البته استفاده بسیار از این ماده سبب خراب شدن خاک نیز می گردد.

۶٫ پخت نان

برای پخت نان در فر می توانید از قوطی های خالی قهوه استفاده کنید. البته باید سطح داخلی آن را روغن بمالید و سپس آرد بپاشید تا خمیر به آن نچسبد.

۷٫ براق کردن موها

هنگامی که موها خشک و تمیز می باشند با قهوه غلیظ به آن درخشندگی ببخشید. به موها قهوه بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید. این کار را به مدت ۷ روز ادامه دهید تا موها کاملا براق شوند.

۸٫ پاک کردن صورت

با دانه های قهوه نیز می توانید صورت خود را لایه برداری کرد. دانه های نمدار قهوه را روی صورت خود بمالید تا سلول های پوست مرده از آن جدا شوند. سپس آبکشی کنید.

۹٫ رنگ و طعم دادن به گوشت

برای اینکه گوشت گوشفندی رنگ قهوه ای تیره و طعم عالی به خود بگیرد، در نیمه های پخت یک پیمانه قهوه سیاه به آبگوشت اضافه کنید. البته این کار فقط برای گوشت گوسفند نیست و برای گوشت گوساله هم مصداق دارد.

۱۰٫ رنگ کردن تخم مرغ

برای نوروز سال آینده می توانید تخم مرغ ها را به رنگ قهوه ای تیره رنگ آمیزی کنید. برای این کار یک قهوه غلیظ درست کنید و تخم مرغ را داخل آن بجوشانید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.