۱۰ گمرک به سامانه هوشمند ورود و خروج کالا مجهز شد

سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در ۱۰ گمرک مهم کشور عملیاتی شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران ؛ علی بعیدی مفردنیا ، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با راه‌اندازی سامانه هوشمند کنترل ورود و خروج کالا در گمرک بندر امام خمینی (ره) ، تعداد گمرکاتی که به این سامانه مجهز شده‌ به ۱۰ گمرک رسیده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این سامانه، ضمن تسریع و تسهیل انجام تشریفات گمرکی، فرآیند ترخیص و مراحل کنترل کالا با دقت بیشتری صورت خواهد گرفت.

بعیدی گفت: این سامانه ضمن حفظ یکپارچگی اطلاعات، سامانه آسیکودا، ادامه تشریفات گمرکی بعد از صدور پروانه را تا مرحله خروج کالا از گمرک پوشش می‌دهد ، اظهار داشت : به طور اجمال این سامانه مشتمل بر نرم‌افزارهای صدور مجوز بارگیری باسکول‌های ورود و خروج، ارزیابی و کارشناسی در درب خروج، نرم‌افزار مالی، نرم‌افزار اتصال به بانک، صدور پته، نرم‌افزار بازبینی و نرم‌افزار تولید گزارشات متنوع جهت مدیران عملیاتی، میانی و عالی است و در یکپارچه‌سازی اطلاعات مرتبط سیستم‌های سازمان‌های همجوار در امر ترخیص کالا نقش بسزایی دارد. 

وی افزود: سامانه هوشمند کنترل ورود و خروج کالا از جمله طرح ‌های گمرک در جهت روان‌سازی عملیات گمرکی است که با همکاری متخصصان مراکز دانشگاهی و با استفاده از فناوری‌های نوین در گمرک عملیاتی شده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.