۱۰۰% از شهروندان کره جنوبی iبه اینترنت پر سرعت دست رسی دارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از فاوا نیوز در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱، فاوانیوز: یکی از مواردی که کشورهای پیشرو در زمینه‌ی فناوری همواره سعی در iبهبود آن دارند، افزایش میزان دسترسی شهروندان iبه اینترنت پرسرعت و همچنین افزایش کیفیت دسترسی iبه خدمات و سرویس‌های اینترنتی است.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) در گزارش تفسیریی اعلام نموده است که کره جنوبی اولین کشوری است که نرخ دسترسی iبه اینترنت پرسرعت در آن از میزان ۱۰۰ درصد گذشته و از ۸۹٫۶ درصد در سال ۲۰۱۰ iبه رقم ۱۰۰٫۶ درصد در انتهای سال ۲۰۱۱ رسیده است.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دسترسی با نرخ بیش از ۱۰۰ درصد iبه چه معنی می‌تواند باشد؟! ظاهرا در این گزارش تفسیری مبنا، میزان دسترسی شهروندان iبه یکی از مصادیق اینترنت پرسرعت بوده است. در گزارش تفسیری انتشار یافته، در تعریف اینترنت پرسرعت، مواردی همچون نسل سوم و چهارم ارتباطات مخابراتی و اینترنت پرسرعت بی‌سیم (WiFi و WiBro) ذکر شده‌اند و  چون بعضی‌ها از بیش از یک پروتکل برای دسترسی iبه اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند، آمار از صد در صد بالاتر رفته است!

سازمان OECD که متشکل از ۳۴ کشور با اقتصاد مترقی از سرتاسر جهان است، میانگین ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در میان کشورهای عضو را ۵۴٫۳ درصد اعلام نموده است. در این لیست که کشورهایی همچون ایالات متحده امریکا، بریتانیا و آلمان نیز حضور دارند، پس از کره جنوبی، کشورهای سوئد با ۹۸، فنلاند با ۸۷٫۸، ژاپن با ۸۲٫۴ و دانمارک با ۸۱٫۵ درصد در رده‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند.

دسترسی iبه اینترنت پرسرعت توسط لوازم همراه همچون موبایل و تبلت جزو معیارهای اساسی در تعیین این ارقام بوده است. کره جنوبی حدود ۲۷ میلیون کاربر تلفن همراه هوشمند دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. فناوری LTE در این کشور iبه سرعت در حال گسترش است و امکان داشتن اتصالی با سرعت ده‌ها مگابیت در ثانیه را بصورت بی‌سیم فراهم می‌کند. در این میان، زیرساخت مناسب فراهم شده در طی سالیان متمادی تائیر بسزایی در رشد خدمات پرسرعت ‌بی‌سیم و روی آوردن جامعه iبه سرویس‌های اینترنتی داشته است.

منبع‌: ۱pezeshk

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.