۱۰۰ درصد سهمیه مقاوم سازی مسکن های روستایی استان اردبیل جذب شد

۲۱اردیبهشت،

اکبر نیکزاد روز شنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت واحدهای مسکونی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه استان در سال قبل در زمینه مسکن مهر روستایی پنج هزار و ۶۸۰ واحد بود که با توجه ویژه مسوولان ذیربط انعقاد قراردادها بطور کامل انجام شده و واحدها در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

وی با اشاره به این که ما روی کمربند زلزله قرار داریم و از این رو قبل از وقوع حوادث باید مسکن های روستایی مقاوم سازی شوند گفت: بدنبال انجام این پروژه ها که منجر به عقب نشینی و در نتیجه اصلاح فضای رفت و آمد در روستاها می گردد سطح زندگی و میزان رضایتمندی اشخاص نیز افزایش می یابد.

وی افزود: برای سال جاری نیز هشت هزار واحد سهمیه مقاوم سازی مسکن های روستایی استان تعیین شده و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سهمیه هر شهرستان را مشخص و ابلاغ کرده است.

نیکزاد گفت: هم اکنون اعتبار سه هزار و ۸۲۱ واحد مسکونی به بانک های عامل ابلاغ شده و اعتبار واحدهای باقی مانده نیز بزودی ابلاغ خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهارامیدواری کرد تا پایان سال ۹۲ تمام سهمیه استان جذب شود و واحدهای باقیمانده نیز طی سال های و به پایان و تا آن زمان و بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد واحدهای مسکونی روستایی فرسوده در استان به صفر برسد.

در این جلسه از مسوولان ذیربط در مقاوم سازی مسکن های روستایی و پروژه های مسکن مهر استان از جمله فرمانداران شهرستان های اردبیل ، نمین ، کوثر ، خلخال ، گرمی ، مشگین شهر ، پارس آباد مغان ، بیله سوار ، نیر و سرعین قدردانی شد.

همچنین استاندار اردبیل از مدیران بانک های عامل استان در پروژه های مسکن مهر شامل بانک های ملی ، تجارت ، ملت ، صادرات و سپه و همچنین مدیران بنیادهای مسکن شهرستان های خلخال ، کوثر ، پارس آباد ، مشگین شهر ، نمین ، بیله سوار ، نیر ، گرمی ، سرعین ، اردبیل و همچنین مدیر بازسازی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اهدای لوحی قدردانی کرد.

۸۱۲۳/۵۳۰

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.