۱۰۰ درصد مصوبات دو سفر نخست استانی در سبزوارمحقق شده است

‘قاسم شعبانی عطار’ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت چهارمین سفر هیات دولت به خراسان رضوی، افزود: این مصوبات مربوط به پروژه های عمرانی است.

وی گفت: در سفر نخست هیات دولت به خراسان رضوی ۲۱ پروژه عمرانی برای سبزوار به تصویب رسید که تمامی آنها به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده اند.

او تعداد مصوبات سفر دوم استانی برای سبزوار را ۳۷ مورد اعلام و بیان کرد: ۳۳ مورد از این مصوبات به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده و چهار مورد دیگر آنها در حال اجرا است.

فرماندار سبزوار در مورد خواسته های مردم این شهرستان نیز گفت: توقع ما از رییس جمهور در چهارمین دوره سفر استانی دستور بهره برداری از پروژه دستک راه آهن ‘سلطان آباد – سبزوار’ تا پایان فعالیت دولت دهم به عنوان ‘پروژه مهر ماندگار’ است.

شعبانی از این پروژه به عنوان مهم ترین دستاورد سفر رییس جمهوری برای سبزوار یاد و بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۰ آغاز شده است.

وی در ادامه اشتغال را یکی از دغدغه های مهم دانست و گفت: با دستور رییس جمهوری ستادهای توسعه بخش کشاورزی در شهرستانها با اختیارات فراوان تشکیل شده که امیدواریم اشتغال لازم را ایجاد کنند.

او همچنین بخشی از پروژه های مهم در دست اجرا دولت نهم و دهم در سبزوار را قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم در حوزه استحفاظی سبزوار، پروژه عبور قطار سریع السیر از کنار آن و اختصاص بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه های روستایی در سال گذشته برشمرد.

فرماندار سبزوار ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان حشمتیه، گازرسانی به تعدادی از شهرها و روستاها، در حال بهره برداری بودن شهرک صنعتی شماره دو و توسعه مراکز آموزشی در این شهرستان را بخشی دیگر از دستاوردهای دولتهای نهم و دهم در این خطه برشمرد.

وی گفت: در دست اجرا بودن چهار هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر، تصویب منطقه ویژه اقتصادی، در حال اجرا بودن مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری، ارتقای فرودگاه بین المللی و راه اندازی پروازهای عتبات عالیات، ارتقای سه بخش جوین، جغتای و خوشاب به شهرستان نیز بخش دیگری از دستاوردهای تلاشهای دولتهای نهم و دهم برای سبزوار هستند.

فرماندار سبزوار همچنین گفت: پارسال هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این شهرستان در بخشهای مختلف اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین اعتبارات عمرانی این شهرستان در دولتهای نهم و دهم نسبت به سالهای قبل بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

او همچنین گفت: از طریق بنگاههای زودبازده اقتصادی طی سالهای ۸۵ تا ۸۷ بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش اشتغال شهرستان سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی انجام شده است.

۷۵۰۱/۷۴۹۹/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۷۸۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.