۱۰۰ هزار واحد صنعتی در کشور زیر پوشش طرح تجا قرار گرفته اند

‘وحید مرندی مقدم’ روز چهارشنبه در نشست شورای استاندارد سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: ‘طرح تجا’ بسته اجرایی قانون ارتقا کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی است که توسط سازمان ملی استاندارد پیگیری می شود و از سال ۸۹ در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: با اجرای ‘طرح تجا’ در کنار کنترل کیفیت خودروها و محصولات صنعتی داخلی ، کیفیت خودروهای وارداتی و دیگر محصولات صنعتی خارجی به کشور نیز توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

او اظهار داشت: تاکنون بیش از پنج هزار قلم کالای صنعتی تولید داخل کشور در قالب ‘طرح تجا’ مشمول نظارت سازمان ملی استاندارد ایران شده اند.

مدیرکل امور استانها در سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر نظارت جدی و تمام وقت این نهاد بر تولیدات داخلی و محصولات وارداتی گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ با ارتقا کیفیت محصولات مردم برای استفاده از تولیدات داخلی ترغیب می شوند.

وی افزود: استانداردها حق مردم هستند لذا تولیدکنندگانی که استاندارد را در تولید کالاها و ارایه خدمات جدی نمی گیرند حقوق مردم را تضییع می کنند.

او گفت: طرح اجرای هماهنگ استانداردها(طاها) نیز از سال ۸۴ با هدف کنترل مستمر استانداردها در هنگام تولید و عرضه در فروشگاههای سراسر کشور آغاز شده که با حمایت دولت نتایج خوبی در پی داشته است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: استاندارد یک ضابطه و قانون در زندگی انسانها است و قوانین طبیعت و نظم موجود در خلقت خداوند نیز نشان از استاندارد موجود در جهان دارد.

‘حامد علی مبارکی’ با بیان اینکه در دنیای امروز دغدغه مردم برای استفاده از انواع کالاهای مصرفی، رعایت استاندارد در تولید کالاها است افزود: زندگی بدون رعایت استانداردها پرهزینه بوده لذا استاندارد تضمین کننده سلامت اجتماع است.

رییس شورای استاندارد سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید همه دستگاههای متولی با همدلی و هماهنگی بیشتر در نظارت بر تولید کالاها و محصولات داخلی و وارداتی که از کیفیت مطلوب و استاندارد لازم برخوردار باشند تلاش کنند.

وی همچنین بر استانداردسازی مصالح ساختمانی، رعایت استاندارد در ساخت و ساز ساختمانها و دیگر پروژه های عمرانی، نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی از بازارچه های مرزی و گمرکات سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

مدیرکل اداره استاندارد سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی هیات دولت، ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفی در گمرک میرجاوه، اصلاح ساختار اداره کل، اخذ مجوز استخدام ۳۰ نفر طی دو مرحله و ایجاد ۹ اداره جدید در شهرستانهای استان را از مهمترین اقدامات این نهاد برشمرد.

‘اسماعیل عاقلی’ گفت: راه اندازی آزمایشگاه فلزات سنگین و کنترل کیفیت برنج وارداتی، ارتقا نظارت بر کیفیت محصولات تولیدی، ارزیابی نازلهای عرضه سوخت و سیلندرهای گاز، کنترل کیفیت آرد و نان، استانداردسازی وسایل و محیطهای شهرهای بازی در سیستان و بلوچستان از جمله اقدامات اداره کل استاندارد استان طی سال گذشته بوده است.ک/۲

۷۳۱۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۴۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.