۱۰۰ گونه خزنده در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است

۲۸ام بهمن ،

۱۰۰ گونه خزنده در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است

100 گونه خزنده در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است

 مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰۰ گونه خزنده در مناطق مختلف این استان شناسایی شده است.

به گزارش راسخون، ˈخسرو افسریˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۵ گونه از خزندگان شناسایی شده در سیستان و بلوچستان پستاندار می باشند.

وی ˈتمساح پوزه کوتاه، سوسمار باغ هندی، لاک پشت مهمیزدار شرقی، افعی شاخدار، بزمجه بنگالی، لاک پشت عقابی، مار جعفری و مارمولک دونده بیابانیˈ را از شاخصترین خزندگان شناسایی شده در سیستان و بلوچستان برشمرد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حفاظت از گونه های زیستی، جانوری و گیاهی شناسایی شده ˈطرح مناطق چهارگانه حفاظت شده زیر نظر محیط زیستˈ به اجرا در آمده است.

افسری ادامه داد: هم اینک بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار معادل ۳/۷ درصد از مساحت این استان در قالب مناطق ۱۱ گانه تحت حفاظت قرار دارد.

وی افزود: مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان شامل منطقه حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، منطقه شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم، پناهگاه حیات وحش هامون، اثر طبیعی و ملی ˈتفتان و پیرگل خاشˈ است.

او اظهار داشت: منطقه حفاظت شده گاندو با مساحت ۴۶۵ هزار و ۱۸۱ هکتار محل بسیار خوبی برای زیست جانورانی از جمله ˈجبیر، کفتار، سنجاب بلوچی، تمساح پوزه کوتاه ایرانی، لاک پشت سبز دریایی، ماهی گل خورکˈ و پرندگانی از جمله ˈچاخ لق، دراج، شبگرد بلوچی، گنجشک بلوچی، شهدخور و عقاب دشتیˈ است.

وی گفت: جانورانی مانند پلنگ ایرانی، دراج، خرگوش، شغال، روباه، خرس سیاه، بز و افعی شاخدار، قورباغه مردابی، وزق مرمری، هوبره، شاه روباه، گرگ و جبیر در دیگر مناطق حفاظت شده سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.