۱۰۰۰میلیارد هم مشکلات را حل نمی‌کند

۱۰۰۰میلیارد هم مشکلات را حل نمی‌کند

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به تصویب هزار میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو در شورای پول و اعتبار گفت: این اقدام و تخصیص این مبلغ اگرچه گامی مثبت و رو به جلو است، اما برای حل مشکلات صنعت خودرو کافی نخواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، احمد نعمت‌بخش، با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از گذشت دو ماه از مصوبه کارگروه حمایت از تولید و یک ماه پس از ابلاغ معاون اول رییس‌جمهوری، نیمی از تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صنعت خودرو به تصویب شورای پول و اعتبار رسید که باید از آن‌ها تشکر کرد.
وی با بیان اینکه ضروری است این مبلغ هرچه زودتر برای جلوگیری از گسترش بحران در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با این حال با توجه به حجم بدهی ایران خودرو و سایپا به قطعه‌سازان، این مبلغ مشکلات این صنعت را به طور کامل حل نخواهد کرد و ضروری است که در جلسه بعدی شورای پول و اعتبار هزار میلیارد تومان باقی مانده از تسهیلات صنعت خودرو نیز مصوب شود.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به طور معمول خودروسازان وجه قطعات دریافتی از قطعه‌سازان را سه ماهه پرداخت می‌کنند، ولی با این حال در یک سال اخیر به دلیل بحران نقدینگی صنعت خودرو، مطالبات قطعه‌سازان به حدود هفت و هشت ماه افزایش یافته است.
وی افزود: بنابراین برای عادی شدن روند تولید قطعه و خودرو، مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان باید به سه ماه کاهش یابد. با این حال با هزار میلیارد تومان تخصیص یافته به ایران خودرو و سایپا امکان پرداخت و کاهش مطالبات در حد سه ماه وجود ندارد.
نعمت‌بخش تصریح کرد: در واقع این هزار میلیارد تومان مقدمه پرداخت هزار میلیارد تومان بعدی است، در غیر این صورت بحران نقدینگی صنعت خودرو به‌طور کامل حل نشده و مشکلات این صنعت ادامه خواهد یافت.

جمعه ۲۰ مرداد   ۱۳:۴۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.