۱۰۰۰ میلیارد بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های پخش

اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت‌های پخش دارو با و جود تمامی مشکلات و مطالبات معوقه خود داروهای اورژانسی را در اختیار داروخانه‌های بیمارستان‌های دولتی قرار می‌دهند.

دکتر عباس کبریایی‌زاده ، عضو هیات مدیره سندیکای داروهای انسانی با اشاره به اینکه میزان بدهی بخش دولتی به شرکت‌های پخش بسیار بالاست به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: چنانچه سایر مطالبات شرکت‌های پخش را به بدهی‌های معوقه بیمارستان‌ها محاسبه کنیم رقمی نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود که گردش نقدینگی را دچار مشکل کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های پخش داروهای اورژانسی مورد نیاز را در اختیار بیمارستان‌ها و یا داروخانه‌های اطراف آنها قرار می‌دهند اما فشار اصلی بر دوش مردم بوده و متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند چرا که تهیه دارو در خارج از بیمارستان ۷۰ درصد پوشش بیمه‌‌ای دارو و این در حالی است که تهیه آن در داخل بیمارستان ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای خواهد داشت.

وی با انتقاد از سیاستهای سختگیرانه و بازدارنده نظام بانکی و بازرگانی اظهار داشت: با کمبودهای ایجاد شده وزارت بهداشت نیز به عنوان متولی سلامت کشور خواسته یا ناخواسته اجازه ورود به کشور را از هر کانالی دارد در حالی که برای کیفیت و سلامت دارو یکسری قوانین و مقررات موجود است.

وی خاطر نشان کرد: داروخانه‌ها در تشخیص کیفیت دارو دچار مشکل می باشند زیرا در مقاطعی که کمبود دارو داشتیم از هر کشوری و به هر شکلی دارو به کشور وارد شد اما کیفیت آنها آسیب دیده و مطابق با قوانین دارویی نبود.

عضو سندیکای داروهای انسانی در پایان یادآور شد: صنعت دارویی ایران از نقاط قوت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه بسیاری از داروهای مورد نیاز در داخل کشور و توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود مسئولان باید توجهات لازم را به این صنعت داشته باشند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.