۱۱ سال بدبختی و عذاب ؛ نتیجه هم پیمان شدن پاکستان با آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه “دی سایت” در تحلیلی نوشت: آمریکا ۱۱ سال پیش به زعم خود مبارزه با تروریسم را آغاز کرد. این دوران ، ۱۱ سال تلخ و سخت برای پاکستان را رقم زد. ۳۵ هزار پاکستانی از آن زمان زندگی خود را در حملات تروریستی و مبارزات و در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از دست داده اند.

مردم پاکستان هنوز هم همچنان از خشونت تروریست رنج برده و قربانیان زیادی در این مسیر می دهند.هزینه ای که پاکستان برای ائتلاف و بستن پیمان با آمریکا پرداخت کرده است بسیار وحشتناک است.

پاکستانی ها امروز این سوال را از خود می پرسند  که آیا این اقدام که دولت آنها بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در جبهه آمریکا قرار گرفت خوب بود؟ و خود آنها این گونه پاسخ می دهند که خیر.ائتلاف و هم پیمان شدن با آمریکا برای آنها بدبختی به ارمغان آورده است.

در ادامه این مطلب آمده است: چنین ابراز عقیده ای از طرف مردم پاکستان جای شگفتی ندارد. بسیاری از شهروندان پاکستانی این احساس را دارند که قربانیانی که در این مسیر داده اند بی نتیجه بوده است. آنها بدون شک حق دارند. پاکستان امروزه از اعتبار و شهرت بد جهانی برخوردار است که به ندرت کشور دیگری در دنیا این گونه است. پاکستان امروز به عنوان یک مرکز افراط گراهای خشونت طلب،یک قدرت اتمی ناپایدار و یک دولت فاسد اعتبار دارد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه پاکستان مدتهاست که مرحله به مرحله و قدم به قدم از غرب رویگردان می شود این را خبر خوبی برای غربیها ندانست.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.