۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین تا ۱۸ ماه آینده به اتمام می رسد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘علی نیکزاد’ شنبه شب در جلسه شورای مسکن گیلان افزود: همچنین مقرر شده زیرسازی حوزه ۱۳۵ کیلومتری راه آهن در استان گیلان تا بهمن ماه سالجاری انجام شود.

وی ادامه داد: برای احداث سه ایستگاه راه آهن در لوشان و رشت، سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته و باید هرچه سریعتر به اتمام رسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از تصویب پرداخت وام ۱۲۵ میلیون ریالی توسط بانک ها به صورت سفته زنجیری برای ساخت مسکن روستایی خبر داد.

نیکزاد تأکید کرد: طرح راه ساحلی مسیر حسن رود انزلی به رودسر، اتمام مطالعات بندر چمخاله، افزایش سقف وام مسکن مهر در برخی شهرها تا ۲۵۰ میلیون ریال، ساخت کنارگذر انزلی و افتتاح بندر آستارا در هفته دولت از جمله کارهایی است که باید تا پایان امسال انجام شود.

‘مهدی سعادتی’ استاندار گیلان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه ها و طرح های حوزه راه و شهرسازی، با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۵۰ هزار و ۶۶۸ واحد مسکن مهر در استان، از افتتاح حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی خبر داد.

به گزارش ایرنا، در جلسه شورای مسکن گیلان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛ روند پیشرفت و بررسی موانع تحقق مصوبات جلسه قبلی شورای مسکن پیگیری و مصوبات جدیدی به تصویب رسید.

تامین زمین برای مسکن مهر املش، تکمیل بیمارستان در آستارا با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار، تکمیل سه تقاطع غیر همسطح در شهرهای شفت، فومن و سید شریف رشت و ساخت مساجد و مدرسه در مسکن مهر شهرها از جمله طرح هایی بود که در این جلسه در دستور کار قرار گرفت.

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی روز گذشته (شنبه) در سفری یک روزه به استان گیلان از سایت مسکن مهر آستارا ، بیمارستان یکصد تختخوابی این شهر ، بندر چند منظوره شهرستان مرزی آستارا و سایت مسکن مهر رشت بازدید کرد. ک/۲

۶۱۹/۶۹۵/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۸۳۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.