۱۱ موتور کوچک برتر دنیا+ تصاویر

11 موتور کوچک برتر دنیا+ تصاویر

۱۱ موتور کوچک برتر دنیا+ تصاویر

ممتازنیوز: امروزه تمام خودروسازان به دنبال موتوری می‌گردند که مصرف سوخت را به حداقل برساند و قاعدتاً باید موتوری کوچک بسازند و باید این موتور را در خودروهای کوچک نیز بگذارند.

موتورهای کوچک خودروهای امروزی علاوه بر هزینه پایین ساخت برای مصرف کنندگان نیز بصرفه تر هستند.
مزدا ۲ با موتور ۱٫۵ لیتری
۱۱- موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر مزدا ۲ قدرت ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. مصرف آن هم با دنده دستی در شهر حدود ۸٫۱۱ لیتر و در جاده حدود ۶٫۷ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. (حجم دقیق موتور: ۱۴۹۸cc)
تویوتا یاریس با موتور ۱٫۵ لیتری
۱۰- یاریس از حجم موتور حدودی ۱٫۵ لیتری بهره می‌برد که قادر به تولید ۱۰۶ اسب بخار و ۱۰۳ پوند فوت گشتاور می‌باشد. لازم به ذکر است وزن یاریس حدود ۱۰۴۳ و مصرف آن با گیربکس ۵ سرعت در شهر ۷٫۸ و در جاده ۶٫۱ لیتر می‌باشد و با گیربکس اتومات در شهر ۷٫۸ و در جاده ۶٫۷ لیتر می‌باشد.
هوندا فیت با موتور ۱٫۵ لیتری
۹- هوندا فیت در هر دو مدل اتوماتیک و دستی در شهر ۸٫۷ و در جاده۷٫۱ لیتر است.فیت قادر به تولید ۱۱۷ اسب بخار و ۱۰۶ پوند فوت گشتاور می‌باشد. وزن این خودرو حدود ۱۱۳۳ کیلوگرم می‌باشد.(حجم دقیق موتور: ۱۴۹۷cc)
شورولت ولت با موتور ۱٫۴ لیتری
۸- ولت از دو موتور الکتریکی و بنزینی بصورت هایبریدی بهره می‌برد که موتور بنزینی به عنوان ژنراتور برای موتور الکتریکی عمل می‌کند. موتور بنزینی این خودرو ۱٫۴ لیتری(۱۳۹۸cc) می‌باشد که قادر به تولید ۸۵ اسب بخار است. مصرف سوخت شورولت ولت معادل ۹۴MPGe یا ۲٫۵ لیتر در صد کیلومتر است. لازم به ذکر است تنها موتور الکتریکی‌اش حدود ۱۲۸۷ کیلومتر را می‌پیماید. (حجم دقیق موتور: ۱۳۹۸cc)
فیات ۵۰۰ با موتور ۱٫۴ لیتری
۷- فیات دارای یک موتور ۱٫۴ لیتری multi air میباشد که قادر به تولید ۱۰۱ اسب بخار و ۹۸ پوند فوت گشتاور می‌باشد. اما مصرف این کوپه کوچولوی ایتالیایی ۷٫۸ لیتر در شهر و ۶٫۲ لیتر در جاده است. یک توربو شارژر هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت آن را به ۱۶۰ اسب بخار رسانده است. (حجم دقیق موتور: ۱۳۶۸cc)
دوج دارت با موتور ۱٫۴ لیتری
۶- موتور این خودرو هم ۱٫۴ لیتر از نوع multi air است همانند فیات ۵۰۰ که ۱۶۰ اسب هم نیرو تولید می‌کند (حتما می دانید که کراسیلر و دوج آمریکایی در مالکیت فیات ایتالیایی قرار دارند). مصرف سوخت این خودرو در شهر ۸٫۷۱ و در جاده در حدود ۶ لیتر است. (حجم دقیق موتور: ۱,۳۶۸ cc)
شورولت سونیک با موتور ۱٫۴ لیتری
۵- شمارهٔ ۵ هم دربارهٔ دو خودروی شورولت است: سونیک و کروز.
هر دو این خودروها از توربوشارژر و موتوری با حجم ۱٫۴ لیتری بهره می‌برد و قدرت و گشتاور آن‌ها به ترتیب:۱۳۸ اسب بخار و ۱۴۸ پوند فوت می‌باشد. مصرف کروز نیز در شهر ۸٫۱۱ و در جاده ۵٫۸۸ لیتر است..(حجم دقیق موتور: ۱۳۶۴cc)
هوندا اینسایت با موتور ۱٫۳ لیتری
۴-موتور این خودرو ۱٫۳ لیتر حجم دارد. در حالی که ۹۸ اسب بخار هم نیرو تولید می‌کند و مصرف سوخت خیره کننده ای نیز دارد به طوری که در شهر ۵٫۷۳ و در جاده ۵٫۳۴ لیتر است. (حجم دقیق موتور: ۱۳۳۹cc)
سایون IQ با موتور ۱٫۳ لیتری
۳-تویوتا سایون مدل بسیار کوچک خود را با نام IQ عرضه می‌کند. از ویژگی‌های این خودرو قرار گرفتن ۴ صندلی در کابین می‌باشد که بسیار عجیب است اما این تنها ویژگی چشمگیر آن نیست IQ با استفاده از موتور ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر خود می‌تواند ۹۴ اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن نیز ۸۶ پوندفوت می‌باشد (به نظر موتوری با صرفه می‌آید) مصرف IQ در شهر ۶٫۵ و در جاده ۶٫۳۵ لیتر می‌باشد.(حجم دقیق موتور: ۱۳۲۹cc)
شورولت اسپارک با موتور ۱٫۲ لیتری
۲- خودرویی جدید از شورولت که در ردهٔ IQ می‌باشد. موتور جدید ۱٫۲ لیتری(eco trc) قادر به تولید ۸۳ اسب بخار می‌باشد. مصرف آن هم با دنده دستی ۵ سرعته ۷٫۳۵ در شهر و ۶٫۱۹ لیتر در جاده است.(حجم دقیق موتور: ۱۲۴۹cc)
اسمارت فورتو با موتور ۱ لیتری
۱-موتور این خودرو ۳ سیلندر با حجم ۱ لیتر می‌باشد که تنها ۷۰ اسب بخار تولید می‌کند اما مصرف این کوچولو در شهر ۶٫۹۱ و در جاده ۶٫۱۹ لیتر می‌باشد. لازم به ذکر است این خودرو دیفرانسیل عقب است. (حجم دقیق موتور: ۹۹۹cc)
منبع: پدال


پرشین خودرو | RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    خیلی خوب بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.