۱۱ هزار راننده در آستانه محرومیت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 11 هزار راننده در آستانه محرومیت

۱۱ هزار راننده در آستانه محرومیت

ممتازنیوز: رئیس پلیس راهور با بیان اینکه مرحله دوم طرح تابستانه از روز چهارشنبه در تمامی جاده‌های کشور آغاز می‌شود، گفت: ۱۱ هزار راننده در آستانه کسب ۳۰ نمره منفی و محرومیت از رانندگی هستند.

به گزارش ممتازنیوز، کاهش سوانح باعث تحمیل هزینه‌های کمتری به کشور می‌شود یا به نوعی پس از تحقق حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم و برگزاری یک انتخابات با شکوه می‌توان حماسه اقتصادی را نیز محقق کرد. با توجه به کاهش هزار کشته بر اساس برآورد در سال ۹۰ از وارد آمدن ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور با کاهش تصادفات جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال تلفات رانندگی بیش از ۶ درصد کاهش داشته است، افزود: بر اساس آمارها در سه ماهه نخست امسال میزان تلفات ۶ تا ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که تنها در این مدت میزان تردد در جاده‌ها ۱۱ درصد افزایش داشته است.
آغاز مرحله دوم طرح تابستانی از روز چهارشنبه
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه مرحله دوم طرح تابستانه از روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود، افزود: این مرحله همزمان با آغاز تعطیلات عید فطر از روز چهارشنبه آغاز و تا دوم مهرماه در تمامی جاده‌های کشور به اجرا در می‌آید. در این مرحله تمامی تیم‌های پلیس راهور، هلال‌احمر، اورژانس و راهداری حضور دارند و ۳۰ فروند پرنده پلیس در این طرح شرکت می‌کنند.
افزایش وقوع تصادفات از ساعت ۲۰ تا ۲۴
به گفته مومنی، آمارها از افزایش وقوع تصادفات از ساعت ۸ شب تا ۱۲ خبر می‌دهند که باید اورژانس، هلال‌احمر، پلیس و امداد خودروها تا این ساعت در جاده‌ها و معابر حضور داشته و چراغ‌های گردان خود را روشن کنند. در طول سال ۱۷ درصد تصادفات در این ساعات رخ می‌داد که در تابستان سال گذشته این میزان به ۲۱ درصد افزایش یافت. بر اساس آخرین آمارها ۷۰ درصد تصادفات از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب رخ می‌دهد.
کاهش کشته در سال‌های اخیر در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه است
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال به‌رغم پیش‌بینی‌ها شاهد کاهش کشته‌ها هستیم، گفت: اگر بتوانیم در زمان باقی‌مانده تا پایان تابستان تصادفات را کنترل کنیم می‌توانیم بگوییم که امسال نیز کاهش کشته خواهیم داشت. میزان کاهش تلفات رانندگی در سال‌های اخیر در تاریخ انقلاب بی‌سابقه است البته در شهریورماه تعطیلی مقطعی ملاک نیست چرا که در مرحله دوم طرح تابستانه سفرها همزمان با تعطیلات عید فطر و ۱۵ روز آخر شهریور شاهد افزایش سفر هستیم. امسال دومین سالی است که شاهد افزایش قابل توجه تصادفات در خراسان جنوبی هستیم، باید چرایی افزایش تصادفات و تلفات در این استان مشخص شود.
۵ استان پرتصادف در تابستان
مومنی با بیان اینکه استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی، خراسان شمالی، کرمان و خراسان جنوبی در تابستان سال گذشته بیشترین افزایش تلفات را داشته‌اند، افزود: در این استان‌ها طرح‌های ویژه با حضور تمامی دستگاه‌های امدادی به اجرا درآمده و جاده‌های این استان‌ها بیشتر کنترل می‌شود.
سرعت و سبقت غیرمجاز، خط قرمز پلیس
وی با اعلام اینکه ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح به علت سرعت و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد تصریح کرد: در مرحله دوم طرح تابستانه نیز این دو تخلف به عنوان خط قرمز پلیس شناخته شده وماموران با آنها برخورد می‌کنند. مومنی با اشاره به اینکه کنترل ناوگان حمل‌ونقل بار مسافر در مرحله دوم طرح تابستانه تشدید می‌شود تاکید کرد: از فردا ماموران پلیس با استقرار در خروجی‌های پایانه‌ها تمامی اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل را از نظر معاینه فنی و ایمنی کنترل می‌کنند اگر رانندگان اتوبوس‌های مسافربری در تصادفات منجر به جرح و فوت مقصر باشند دفترچه آنها یک سال باطل می‌شود و این رانندگان در این مدت حق ندارند در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر فعالیت کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.