۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار در جاده‌های کشور / پشت سر گذاشتن مشکلات بودجه‌ای راهداری

۳ م دیماه ،

1-1330.jpg

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پشت سر گذاشتن مشکلات بودجه‌ای سال جاری خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار در جاده‌های کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهریار افندی‌زاده – معاون وزیر راه و شهرسازی – در همایش راهداری که به مناسبت روز راهدار برگزار شد با بیان این‌که در زمان ورود جبهه هوای سرد به کشور ۶۰ درصد استان‌ها با آن درگیر می‌شوند اظهار کرد: برای کمک به مسافران جاده‌ها نیاز به تعامل نیروهای مختلف است که برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری مسوولیت ساماندهی راه‌های کشور بعد از ساخت را عهده دار است خاطرنشان کرد: امروز بالاترین تعامل بین نیروهای حاضر در جاده‌ها وجود دارد.

افندی‌زاده با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در کشور گفت: با توجه به حجم ۹۰ درصدی جابه‌جایی در جاده‌ها، نگاه امروز به راهداری باید علمی، با برنامه و تجهیزات باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بودجه سال جاری این سازمان افزود: امسال مشکلاتی از نظر بودجه داشتیم اما آن پشت سر گذاشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از فعالیت ۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار در کشور خبر داد و تاکید کرد: نوسازی ناوگان در چند سال اخیر جزو برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی بوده و هست.

وی با بیان این‌که توسعه راهدارخانه‌ها که محل استقرار نیروها و تجهیزات است، روز به روز توسعه می‌یابد گفت: در حال حاضر بیش از ۶۴۰ راهدارخانه در مسیرهای کشور داریم. ضمن آنکه با بخش‌نامه وزیر راه و شهرسازی محل‌های تجهیز پروژه‌های راهداری به راهدارخانه‌ها تبدیل خواهد شد که می‌تواند فاصله خدمات‌رسانی به مردم را کم کند.

افندی‌زاده به استفاده از سیستم‌های هوشمند طرح مشترک پلیس و وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد بانک اطلاعاتی اشاره و اظهار کرد: نصب دوربین‌ها وعلائم اخطاردهنده نیز برای کمک به مردم در جاده‌های کشور به ویژه مسیرهای صعب‌العبور موثر است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر این‌که تعامل بین مرکز کنترل ترافیک پلیس و مرکز مدیریت راه‌ها خوب است گفت: با ورود هوای سرد به کشور با استفاده از اطلاعات هواشناسی تمام اکیپ‌های راهداری، امدادی و پلیس در محل‌های مورد نیاز مستقر می‌شوند.

به گفته در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.