۱۱۰هتل کشور دارای گواهینامه کیفیت استاندارد سازی تاسیسات گردشگری است

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘الهام کزازی’ مدیر واحد ارزیابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، شامگاه یکشنبه در جلسه طرح تطبیق استاندارد سازی تاسیسات گردشگری استان کردستان در سنندج افزود: در کشور ۸۸۴ هتل وجود دارد که طرح تطبیق کیفیت استاندارد سازی تاسیسات گردشگری از سال ۸۹ برای تمام آنها به اجرا در آمد و تا کنون ۴۶۰ هتل طرف قرارداد شرکت سرمایه گذاری طرح تطبیق هستند و ۱۱۰ هتل گواهینامه دریافت کرده و ۲۰۰ هتل نیز در حال ارزیابی است.

وی لزوم اجرای این طرح را ارتقا کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح می تواند موجب جلب رضایت مشتری، ارتقاء سیستم مدرن برای پذیرایی، ارائه اطلاعات در خصوص تعداد اتاق ها و واحدها و همچنین ارائه تعرفه طبق هزینه های ارزیابی شده توسط شرکت سرمایه گذاری شود.

وی در ادامه گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گروهی را در خصوص ارزیابی هتل ها و واحدهای اقامتی گردشگری و آموزش پرسنل، خدمات، نوع پذیرایی، ایاب و ذهاب، بهداشت و تاسیسات ساختمان به استان ها هدایت می کند تا گزارشی از وضعیت استاندارد سازی این هتل ها را به مرکز ارائه دهند.

وی افزود: گواهینامه استاندارد سازی سه سال اعتبار داشته و هر شش ماه یک بار مورد ارزیابی قرار می گیرد و واحدهایی که برای دریافت گواهینامه استاندارد سازی اقدام ننمایند برای آنها پروانه جدید صادر نخواهد شد.

در ادامه این جلسه هتل داران کردستان به بیان مشکلات هتل های خود و ارائه راهکار و راهنمایی در خصوص بحث طرح استاندارد سازی پرداختند.ک/۳

۷۳۴۶/۵۳۳**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۲۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.