۱۱۰ میلیون تن؛ میزان تولید فعلی بخش کشاورزی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: فارغ التحصیلان کشاورزی بر اساس نیازهای منطقه خود آموزش ندیده اند و این نشان از عدم نیاز سنجی مناطق جغرافیایی مختلف است.

به گزارش ایسنا، جهانگیر پرهمت در چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع ایران که در دانشکده پردیس کشاورزی تهران در کرج برگزار شد با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اظهار کرد: یکی از سیاستهای غلط گذشته تربیت دانشجویان کشاورزی بدون توجه به نیازمندی‌های کشور بوده است که باعث شده در حال حاضر دانشجویان این رشته افزایش یابند.

وی افزود: همچنین دانشجویان بر اساس نیازهای منطقه خود آموزش ندیده‌اند و این از فقدان نیازسنجی مناطق جغرافیایی مختلف نشان دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ساماندهی دانشجویان کشاورزی را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با عملی کردن یافته‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی این صنعت را در کشور توسعه دهیم و از نیروهای تحصیلکرده برای ترویج و آموزش به خوبی استفاده کنیم.

پرهمت با اشاره به اینکه تولید فعلی بخش کشاورزی ۱۱۰ میلیون تن است خاطر نشان کرد: این ظرفیت در برنامه بلندمدت وزارت جهاد کشاورزی ۳۰۰ میلیون تن ذکر شده است بنابراین برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ترویج و آموزش کشاورزی باید براساس این ظرفیت باشد.

وی در رابطه افزایش سطح زیر کشت و بهره‌وری از منابع آبی در کشور اظهار کرد: استفاده از منابع آبی و توسعه اراضی بعد از انقلاب ۲۰ درصد افزایش داشته است که به افزایش چهار برابری تولیدات کشاورزی منجر شده است. این افزایش همچنین ناشی از انتقال دانش به مزرعه نیز بوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.