“۱۱۲” جایگزین ۱۴۷ ندای امداد هلال احمر

۲۹خردادماه،

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از واگذاری خط تلفن اضطراری و بین المللی ۱۱۲ از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادویی کشور ” جمعیت هلال احمر خبر داد.

حسین درخشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: خط تلفنی ۱۴۷ ندای امداد، پل ارتباطی مردم با جمعیت هلال احمر طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی کشور به ۱۱۲ تغییر یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: خطوط تلفن اضطراری به سه دسته ۱۱۰ تا ۱۱۹ و ۱۲۰ تا ۱۲۹ و ۱۹۰ تا ۱۹۹ ساماندهی شده که بنابراین ۱۴۷ جزء خطوط تلفن اضطراری به شمار نمی آمد.

وی در ادامه بیان داشت: طبق نشست جمعیت هلال احمر با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، خط تلفن اضطراری ۱۱۲ به عنوان خط ملی امداد و نجات به این جمعیت واگذار شد.

درخشان با اشاره به اینکه در بیش از ۸۰ کشور دنیا از شماره ۱۱۲ به عنوان تلفن اضطراری استفاده می گردد بیان داشت: طبق مصوبه  سال ۱۹۹۰ شورای اروپا مقرر شد که خط تلفن ۱۱۲ باید به عنوان تلفن اضطراری استاندارد انتخاب شود و در واقع این شماره به عنوان خط تلفن امدادی اروپاست.

وی در خصوص فوائد و مزایای این خط گفت: خط ۱۱۲ جز تلفن های اضطراری قرار دارد و عددی است که کمترین زمان ارتباط تماس انجام می گردد، همچنین هر گونه تماس با این خط رایگان و از شبکه های غیر دسترسی نیز می توان ارتباط های ضروری را بر قرار ساخت .

وی در پایان با اشاره به اینکه هموطنان در صورت بروز حوادث آغاز ماه آینده با ۱۱۲ تماس خاطر نشان کرد: تا زمانی که خط (۱۱۲) در سراسر کشور فراگیر نشود، خط ۱۴۷ همچنان در کنار خط ۱۱۲ به عنوان پل ارتباطی مردم با جمعیت هلال احمر شناخته شد. /ل

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.