۱۱۷ پس لرزه از ۳۱ فروردین تاکنون در دهلران

ایلام/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی

شهرستان دهلران ، رکورد زمین لرزه و پس لرزه را شکست .
مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد : از ۳۱ فروردین امسال تاکنون ۱۱۷ زمین لرزه و پس لرزه در مناطق مختلف استان ایلام رخ داده است .
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد :‌ بزرگترین این زمین لرزه ها پنج و یک دهم ریشتر بوده است .
بر اساس این گزارش کانون این زلزله ها منطقه علی غربی کشور عراق بوده است .
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به وقوع زلزله های پی در پی اخیر در شهرستان دهلران گفت : کارشناسان مدیریت بحران کشور ، مرکز ژئو فیزیک ، مرکز تحقیقات ساختمان مسکن و مرکز زلزله نگاری غرب کشور در این باره تحقیق می کنند اما وقوع زلزله مخرب را پیش بینی نمی کنند .
حکیمی با اشاره به اینکه وقوع زلزله در هیچ جای دنیا قابل پیش بینی نیست گفت : همه دستگاههای اجرایی استان ایلام ، آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند .
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام و بر اساس مقررات ملی ساختمان و آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله ، استان ایلام در تقسیم بندی مناطق کشور به ۴ پهنه با خطر زلزله خیلی زیاد ، زیاد ، متوسط ، کم و در پهنه خطر کم قرار دارد .
وی از برگزاری مانور زلزله استان در شهرستان دهلران و برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای مدیریت بحران و همه مردم با همکاری هلال احمر ، صدا و سیما و آموزش و پرورش خبر داد .
طیبی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز گفت : ۵ اردوگاه اضطراری اسکان در شهرستان دهلران شامل ۲ اردوگاه در شهر دهلران -۱ اردوگاه در شهر مرزی موسیان – ۱ اردو گاه در شهر پهله – ۱اردوگاه در شهر میمه زرین آباد راه اندازی می شود که امکانات آب و برق آنها نیز تامین شده است .
وی با اعلام آمادگی هلال احمر استان ایلام افزود : در صورت وقوع حادثه بیش از ۵۱۲۴ امدادگر هلال احمر شهرستان دهلران و ۲ شهرستان مهران و دهلران به عنوان شهرستان های معین و استانهای خوزستان و لرستان آماده امدادرسانی هستند و تمام انبارهای شهرستان به امکانات مورد نیاز مجهز شده اند .
۰۰۰۲

IRIBNews RSS SocialNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.