۱۱۸ اثر هنری در حراج کریستی دبی چکش می‌خورد + تصویر

۲۰فروردین۱۳،

˝باغ اسرار˝مشیری با ۳۰۰تا۵۰۰ هزار دلار قیمت پایه گرانترین اثر در دبی

۱۱۸ اثر هنری از ۳۲ هنرمندان شناخته شده ایرانی در کنار آثاری از هنرمندان کشورهای مصر، لبنان، سوریه، ترکیه و مراکش در پانزدهمین حراجی فصلی کریستی دوبی در روزهای ۱۶ و۱۷ ماه آپریل (۲۷و۲۸ فروردین‌ماه) جاری چکش می‌خورد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در این حراج با عنوان “هنر مدرن و معاصر عرب، ایران و ترکیه”، آثاری از هنرمندان شناخته شده و سرشناس ایرانی همچون؛ پرویز تناولی، فرهاد مشیری، سهراب سپهری، محمد احصایی در کنار آثار هنرمندانی مطرح عرب و ترک همچون؛ شفیق ابود، پل گیراگوسیان، لالا ایسایدی، ندیم کریم، لویی کیالی، فاتح مدرس و سلیبه دوایحی به حراج گذاشته می‌شود.

بنابر این گزارش، گران‌ترین اثر در میان آثاری که در این حراجی چکش می‌خورند با قیمت پایه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار به تابلو نقاشی “باغ اسرار” اثر فرهاد مشیری تعلق دارد. همچنین مجسمه‌ای از پرویز تناولی با عنوان “شاعر و کلید” با قیمت پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دلار یکی دیگر از آثار مهم این حراجی محسوب می‌شود.

از نگاه کارشناسان این حراج، آثار حسین زنده‌رودی، پرویز تناولی و فرهاد مشیری از ایران و آثار شفیق ابود هنرمند لبنانی، پل گیراگوسیان هنرمند مراکشی، آثار منحصربفرد و شاخص این حراج می باشند.

به نوشته کریستی‌نیوز، در شب اول این حراجی ۲۸ اثر با قیمت پایه بالای ۱۰۰هزار دلار، از سهراب سپهری، حسین زنده‌رودی و پرویز تناولی از ایران و شفیق عبود، لویی کیالی، فاتح مدرس، پل گیراگوسیان، عادل السوی، ندیم کرم، لالا ایسایدی و مراد پولات از کشورهای لبنان، سوریه، مصر، مراکش و ترکیه چکش می‌خورند.

دومین شب پانزدهمین حراجی فصلی کریستی دوبی با عنوان “هنر مدرن و معاصر عرب، ایران و ترکیه” هم به فروش آثار ۹۰ هنرمند (که آثار بیشتر از ۲۰ تن از آنها برای اولین بار در یک حراج بین‌المللی نمایش و فروخته می‌شود) و قیمت پایه همه آنها زیر ۱۰۰ هزار دلار است، در معرض فروش قرار می‌گیرد.

از نکات قابل توجه دومین شب پانزدهمین حراجی فصلی کریستی دبی عرضه ۲۸ اثر متعلق به ۲۶ هنرمند ایرانی از جمله؛ مسعود عربشاهی، حسین زنده‌رودی، علی شیرازی، رضا مافی، ‌صداقت جباری، ‌نصرالله افجه‌ای، ژازه طباطبایی، پرویز تناولی (۲ اثر)، کوروش شیشه‌گران،‌ پویا آریان‌پور، فرزاد کوهان،‌ پوران جین‌چی، امیرعلی قاسمی، شیرین علی‌آبادی، لاله خرمیان، شادی قدیریان، نرگس هاشمی،‌ فرهاد مشیری، ‌بابک کاظمی، عباس کیارستمی، مهدی نبوی، رکنی حائری‌زاده، رامین شیردل و‌ جلال سپهر است، که می‌توان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.