۱۲میلیارد دلار هزینه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان

روزنامه ‘بیزیم یول’ چاپ باکو روز پنجشنبه با درج این خبر، نوشت: جمهوری آذربایجان در این مدت با چهار برابر افزایش، بیشترین هزینه نظامی را در منطقه قفقاز و کشورهای آسیای میانه برای نیروهای مسلح خود، انجام داده است.

روزنامه بیزیم یول افزود: خرید سلاح های جدید، ساخت و ساز بناهای مورد نیاز نیروهای مسلح، ساخت منازل مسکونی برای نظامیان، هزینه های صنایع دفاعی و افزایش حقوق کارکنان نیروهای مسلح از جمله این هزینه ها بوده است.

در این مدت جمهوری آذربایجان تسلیحات نظامی خود را از کشورهای اوکراین، بلاروس، ترکیه، چین، صربستان و استرالیا و همچنین رژیم صهیونیستی خریداری و با کشورهای اوکراین، ترکیه و بلاروس برای خرید تجهیزات نظامی قرارداد منعقد کرده است.

این روزنامه تصریح کرده است: به احتمال زیاد سلاح های پیشرفته و جدید جمهوری آذربایجان در رژه نیروهای مسلح این کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

در سال ۲۰۱۱ هزینه کل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به بیش از سه میلیارد و یک صد میلیون دلار رسید و پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۲ به بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

همچنین بر اساس آخرین گزارش ‘موسسه مطالعات مسایل جهان’ در استکهلم، با توجه به هشدارهای ارائه شده درباره از سرگیری مناقشه باکو و ایروان بر سر منطقه قره باغ، جمهوری آذربایجان بودجه نظامی خود را در سال ۲۰۱۱گذشته میلادی ، ۸۹ درصد افزایش داد.

خاورم/۱۱۰۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.