۱۲گروه نمایش عروسکی در جشنواره کانون رقابت می‌کنند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورشی کودک و نوجوان با رقابت ۱۲ گروه نمایشی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نشست رسانه ‌ای پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز یکشنبه (۲۶مرداد) در کانون پرورشی برگزار شد.

بر اساس این خبر در این نشست، سید صادق رضایی مدیر عامل کانون پرورشی کودک و نوجوان، حسین موذن دبیر جشنواره ، محمد تقی حقی مدیر کل استان مرکزی و مدیر اجرایی جشنواره و سایر مسئولان کانون پرورشی حضور داشتند .

سید صادق موسوی دربارهٔ اهداف برگزاری این جشنواره گفت:برگزاری جشنواره ها و فعالیت های کانون در واقع نوعی ابزار برای پرورش کودکان و تشویق آنها برای شرکت در کارهای جمعی و گروهی است همچنانکه رهبر انقلاب در اینباره فرموده‌اند که پرداختن به هویت کودکان از وظایف اساسی تربیتی است و آموزش فرهنگ و خردورزی را از دوران کودکی باید آموزش داد.

حسین موذن دبیر جشنواره دربارهٔ نحوه برگزاری جشنواره گفت: برای اولین بار در تاریخ ۴۰ ساله کانون بخش تولید نمایش توسط مربیان کانون راه اندازی شده است .برای جشنواره ۵۸ اثر تولید شد که ۱۷ گروه به مرحله منطقه ای و سرانجام ۴ گروه به مرحله کشوری راه پیدا کردند.در نهایت این ۴ اثر ضبط شده و به شکل لوح فشرده در اختیار ۸۰۰مرکز فرهنگی کانون قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: ۴۱۷ اثر در مراحل مختلف استان ها شرکت کردند که در ۴ منطقه خراسان جنوبی، اردبیل، فارس،کهکیلویه و بیراحمد برگزار شد که برایند آن حضور ۸ گروه در جشنواره کشوری است.

موذن در معرفی هیات داوران جشنواره گفت: محسن عظیمی پویا، علی اکبر حلیمی و حسن دادشکر داوران بخش کشوری و حسین فدایی حسین ، بهناز مهدی خواه و داریوش علومی اساتید برگزار کننده کارگاه‌های آموزشی می باشند.

محمد تقی حقی مدیر کل استان مرکزی و مدیر اجرای جشنواره  در این نشست گفت: پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک از ۳۱مرداد در دانشگاه فرهنگیان آغاز می گردد و تا دوم شهریور ادامه خواهد داشت مراسم اختتامیه نیز در مرکز کانون پرورشی شهر اراک برگزار می‌شود همچنین در پارک های حومه شهر نیز اجرای تئاتر سیار برای کودکان خواهیم داشت.

یادآور می‌شود،پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به میزبانی استان مرکزی و شهرستان اراک از ۳۱مرداد تا ۲ شهریور برگزار میشود.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.