۱۲ خانه پژوهش در شمال تهران آغاز به کار کرد

فعالیت ۱۲ خانه پژوهش در محلات منطقه ۳ تهران با حضور مدیر پژوهش های محلی اداره مطالعات شهرداری تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، رقیه محمدی مدیر اداره مطالعات این منطقه با اشاره به اینکه خانه های پژوهش در سراهای محله این منطقه و زیر نظر پژوهشگران محلات فعالیت خود را آغاز کرده اند افزود: تدوین سند مطالعاتی محلی ، شناسایی مسایل و آسیب های اجتماعی و افراد تاثیر گذار محلی در حوزه  های اجتماعی و فرهنگی از مهمترین کارکردهای خانه های پژوهش هستند.
 
محمدی در خصوص نحوه فعالیت خانه های پژوهش تصریح کرد:  این مراکز با ایجا هماهنگی بین بخش پژوهش و مدیریت شهری می توانند پتانسیل های علمی در حوزه اجتماعی محلات را شناسایی و از ان به نفع محله استفاده کنند.
 
مدیرمطالعات منطقه ۳ با اشاره به  بازدید مسئولین شهرداری تهران از خانه های پژوهش محلات منطقه ادامه داد:در این برنامه پریسا موسی نژاد مدیر اداره پژوهش های محلی  ضمن بازدید از سرای محله دروس و داودیه و خانه  های پژوهش مستقر در آن از نزدیک با مسئول پژوهش محله، مدیر اجتماعی و فرهنگی ناحیه۵ و ۴در خصوص چگونگی عملکرد و فعالیتهای ایشان برای پیشبرد  بهتر اهداف این طرح به گفتگو و تعامل نشستند.
 
محمدی در ادامه  نتیجه این بازدید و جلسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فایل های تهیه شده از افراد شاخص و تاثیر گذار منطقه به تفکیک گروه ها  و همچنین  تمامی فعالیت های  مطالعاتی و پژوهشی برای شناسایی آسیب ها ی اجتماعی محلات در اختیار مسئولین خانه پژوهش محلات منطقه قرار گرفته شده است ، تا با هماهنگی هایی که بین بخش پژوهش و مدیریت صورت می گیرد این اطلاعات به روز شده و قابلیت اجرایی پیدا کند.
 
وی فعالیت خانه های پژوهش را در جهت  پیشبرد اهداف شهرداری و تبدیل آن از سازمانی خدماتی به نهاد اجتماعی بسیار موثر عنوان کرد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.