۱۲ نفردر کابل کشته شدند

جام جم آنلاین: دست‌کم ۱۲ نفر در حمله شبه‌نظامیان طالبان به یک هتل در کابل، پایتخت افغانستان، کشته و شماری نیز به گروگان گرفته شده‌اند.

به گزارش پرس تی‌ وی، شبه‌نظامیان هنگام حمله به این هتل در یک مرکز تفریحی در نزدیکی دریاچه قرغه از آر‌پی‌جی و مسلسل‌های سنگین استفاده کردند.

شمار دقیق این تلفات هنوز مشخص نشده است اما شاهدان می‌گویند تا کنون شش غیرنظامی و شش افسر پلیس در این درگیری جان خود را از دست داده‌اند.

محمد ظهیر، رئیس اداره تحقیقات جنایی پلیس کابل گفت این حمله نزدیک ساعت ۱۱ شب روز پنج‌شنبه (۱ تیر، ۲۱ ژوئن) هنگامی رخ داد که مهاجمان مسلح به هتل اسپوزمی یورش بردند.

منابع پلیس می‌گویند دو تن از شش مهاجم کمربند انفجاری خود را منفجر کردند و دیگر شبه‌نظامیان، مهمان‌ها را به گروگان گرفتند.

بر پایه گزارش‌ها، صدای انفجارها، شلیک سلاح‌های خودکار و دو بالگرد متعلق به نیروهای تحت امر امریکا در منطقه شنیده می‌شود.

به گفته پلیس، نیروهای افغان از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بامداد عملیاتی را برای پایان حمله شبه‌نظامیان آغاز کردند.

نیروهای امنیتی ۲۰ تن از گروگان‌ها شامل زنان و کودکان را آزاد کردند. اما هنوز شماری از اتباع خارجی و غیرنظامیان افغان در هتل زندانی هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک پیام کتبی ادعا کرد که شبه‌نظامیان به دو هتل محل اقامت اتباع خارجی حمله کردند و ۲۵ تن از آنان و همچنین ۱۴ شخصیت برجسته افغان را کشتند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.