۱۲ میلیون و ۴۰۰ دانش‌آموز حامیان خودمراقبتی در کشور

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در نشست خبری هفته سلامت گفت: همکاری سازمان‌های مرتبط با سلامت در تحقق شعار خودمراقبتی منجر به داشتن جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهد شد.
 به گزارش خبرگزاری آریا، محمد چینیان با بیان این مطلب عنوان کرد: با توجه به شعار امسال روز جهانی بهداشت؛ آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سلامت برنامه‌های متعددی را در سطح کشور برگزار خواهد کرد.
چینیان با بیان این که نگاه آموزش و پرورش در حوزه سلامت یک نگاه فرهنگی است افزود: روز دوشنبه اول اردیبهشت به نام توانمندی جوانان و نوجوانان برای خودمراقبتی نامگذاری شده که در این روز تمام مدارس کشور برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که این برنامه ها با حضور مسئولین، مدیران ارشد در ستاد استان‌ها برگزار می‌شود.
وی یکی از مهمترین برنامه‌های هفته سلامت را اجرای مسابقه سراسری اولین سئوال سلامت رئیس جمهور از دانش آموزان اعلام کرد و گفت: این مسابقه که در تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود، به عنوان اولین برنامه فرهنگی در دولت یازدهم اجرا خواهد شد.
مدیرکل دفتر سلامت آموزش و پرورش در ادامه ارتقاء کیفیت آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی را مورد اشاره قرار داد و گفت:مشارکت فرهنگیان داوطلب، والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش می‌باشد.
وی گفت: اجرایی نمودن سند تحول بنیادین با رویکرد نظام مراقبت جسمانی دانش‌آموزان و توسعه همکاری داخل‌بخشی و برون‌بخشی از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش است که پیگیری خواهد شد.
چینیان همچنین در برگزاری مسابقه دانستنی‌های تغذیه سالم ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع اول ابتدایی را از دیگر برنامه‌های هفته سلامت ذکر کرد و گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با همکاری والدین خود از طریق سایت آموزش و پرورش در این مسابقه شرکت کنند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.