۱۲ گام ایجاد حماسه اقتصادی از نگاه جلیلی

ایران > انتخابات– ممتازنیوز: سعید جلیلی با حضور در جمع مردم جیرفت از ۱۲ گام اساسی ایجاد حماسه اقتصادی صحبت کرد و گفت: دوازده گام باید برای ایجاد حماسه اقتصادی برداریم؛ اولین گام این است که موانع تولید کشاورزی را برطرف کنیم و از تمام ظرفیت‌های لازم بهره‌برداری کنیم.

به گزارش ایسنا؛ سعید جلیلی در جمع مردم شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی طبق قوانین موجود ۱۵ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور در صندوق توسعه ملی فقط برای کشاورزی کنار گذاشته شده، این را می‌توان با سازکارهایی به شکل عادلانه توزیع کرد که ظرفیت‌های کشاورزی آزاد شود.

وی با تاکید بر کمک به کشاورزان تاثیرات افزایش تولید و کشاورزی بر اشتغال و گرانی و تورم را برشمرد و با بیان این‌که «عدالت باید ساختاری باشد» اظهار کرد: یکی همین عدالت در تخصیص منابع است، نمی‌شود در شهرستان کهنوج هنوز کپرنشین ببینید و در تهران یا شهرهای دیگر مناظر و جلوه‌هایی ببینید که در کشورهای اروپایی هم نمی‌بینید، این عدم توازن و عدم عدالت در تخصیص منابع است. باید جیرفت و جنوب کرمان ما هم مجموعه‌ای باشد که بتوان هرکس آمد به عنوان ایران به او نشان دهیم و فقط خیابان تهران را نشان ندهیم.

وی اظهار کرد: اگر ما از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم باز هم می‌توانیم با عزت بیشتر در صحنه جهانی پرچم اسلام ناب را بلند کنیم و با افتخار به اهتزاز در بیاوریم.

جلیلی خاطرنشان کرد: هرکجا به دستورات اسلام عمل کرده‌ایم، به موفقیت و پیشرفت رسیده‌ایم، این پیروی از ولایت فقیه است؛ هرکجا دچار کاستی و توقف شدیم جاهایی بوده که زاویه گرفتیم و دچار انحراف شدیم و اگر می‌خواهیم، مسیر کشور در یک مسیر پرشتاب و توفنده همراه با پیشرفت و تعالی باشد، این با ایمان و عمل صالح شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: وظیفه دولت این است که در سازوکار اداری هم ایمان و عدالت را در کنار هم و تفکر بسیجی را که توانست این موفقیت‌ها را برای ما بیاورد دنبال کند و اگر این را در سایر عرصه‌ها فعال کنیم چنین موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی را هم در سایر عرصه‌ها خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ۲۴ خرداد در این حماسه سیاسی که به دست شما رقم می‌خورد، باید منتخب مردم، حماسه اقتصادی را کلید بزند و با قدرت و قوت مبتنی بر گفتمان اسلام ناب که همان گفتمام امام راحل و مقام معظم رهبری است مسیر پیشرفت کشور را دنبال کنیم.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.