۱۲۰۰ پروژه گازی افتتاح می شود

جام جم آنلاین: معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات افتتاح یک هزار و ۲۰۰ طرح جدید گازی در هفته دولت به ارزش ۳۹۲ میلیارد تومان از ساخت ۱۳ هزار کیلومتر خطوط لوله جدید گاز تا پایان برنامه پنجم خبر داد و گفت: هفته دولت ۱۹ شهر جدید به شبکه گاز متصل می‌شوند.

جواد اوجی درباره مهمترین دستاوردهای صنعت گاز در برنامه چهارم و پنجم توسعه با بیان اینکه ظرفیت پالایش گاز ایران از ابتدای برنامه چهارم توسعه حدود ۱۱۴ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است، گفت: در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۲۵۰ کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز و ۲۶ تاسیسات تقویت فشار گاز طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به ساخت و راه‌اندازی حدود ۶۸ هزار کیلومتر شبکه گاز شهری و نصب ۲۲۷۱ هزار انشعاب جدید گازی، تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه بیش از ۵٫۲ میلیون مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه در برنامه چهارم بیش از ۱۸هزار واحد صنعتی به شبکه ملی گاز متصل شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به آغاز عملیات اجرای طرح‌های مختلف پالایشگاهی تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت پالایش گاز ایران به بیش از یک میلیارد و ۱۳۲میلیون متر مکعب افزایش یابد.
 
این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید سالانه ۹٫۴۵ میلیون تن گاز مایع ، ۷٫۹۹ میلیون تن اتان و ۳ میلیون تن گوگرد تا پایان سال ، تاکید کرد: همزمان با افزایش ظرفیت تولید گاز و سایر محصولات گازی، ساخت و راه اندازی طرح‌های زیر ساختی انتقال و توزیع گاز هم در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اعلام اینکه تا پایان برنامه پنجم حدود ۱۳ هزار و ۲۵۰ کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز و ۲۹ تاسیسات تقویت فشار جدید گاز در مدار بهره برداری قرار می گیرد، بیان کرد: ساخت حدود ۷۲۰۰۰ کیلومتر شبکه گاز شهری و گازرسانی به بیش از ۳٫۶ میلیون خانوار جدید از دیگر برنامه های در دست اجرای شرکت ملی گاز است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.