۱۲۰۰۰هیأت علمی جذب می‌شوند/ اسامی رشته‌های پرمتقاضی جذب

۱۲۰۰۰هیأت علمی جذب می‌شوند/ اسامی رشته‌های پرمتقاضی جذب

بر اساس اعلام مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم، امسال نزدیک به ۱۲۰۰۰ عضو هیأت علمی در دانشگاههای کشور جذب خواهند شد.

به گزارش دریچه خبر به نقل از مهر، این ۱۲ هزار نفر به صورت هیأت علمی و بورسیه جذب دانشگاه‌های کشور می‌شوند و از زمان متمرکز شدن جذب هیأت علمی در وزارت علوم تاکنون ۳۰ هزار و ۶۷۵ پرونده برای بررسی به هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه ارسال شده است.

از میان ۱۷ هزار و ۶۲۲ نیاز درج شده بر روی سامانه به منظور جذب هیأت علمی، ۴ هزار و ۲۳۹ نیاز مربوط به اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان دکتری، ۱۰ هزار و ۷۳ رشته گرایش محل برای جذب هیأت علمی پیمانی در مقطع دکتری، یک هزار و ۳۶۶ مورد برای جذب و استخدام پیمانی در مقطع ارشد، یک هزار و ۶۵۰ مورد برای جذب هیأت علمی طرح سربازی با مقطع دکتری تحصیلی و ۲۹۴ مورد برای جذب هیأت علمی طرح سربازی با مقطع ارشد است.

همچنین ۳ هزار و ۵۹۲ نیاز برای اعطای بورس دکتری دولتی، ۷ هزار و ۵۰۸ مورد استخدام پیمانی در مقطع دکتری، ۴۴۳ مورد برای استخدام پیمانی ارشد، یک هزار و ۳۷۸ مورد طرح سربازی با مقطع دکتری و ۱۱۵ مورد طرح سربازی با مقطع ارشد جذب خواهد شد.

 

علاوه بر این، دانشگاه‌های متقاضی جذب نیازهای جدید می‌توانند تا ۳۰ شهریورماه نیازهای خود را بر روی سامانه درج و نیازهای درج شده خود را ویرایش کنند.

 

رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق،‌ عمران، معماری، مدیریت، فیزیک، شیمی، حسابداری و مهندسی مکانیک، صنایع، ریاضی، زبان انگلیسی برای جذب هیأت علمی در پیمانی کارشناسی ارشد، دکتری پیمانی، بورس دانشجوی دکتری و طرح سربازی از جمله رشته های پرطرفدار اعلام شده است.

 

دانشگاه تهران، سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران، دانشگاه شیراز، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه شهید چمران و دانشگاه بوعلی سینا از جمله دانشگاه‌هایی هستند که بیشترین تقاضا برای دکتری پیمانی را دارند و دانشگاه فنی حرفه‌ای نیز بیشترین نیاز برای جذب پیمانی با مدرک ارشد را اعلام کرده است.


DaricheKhabar.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. sia:

    سلام خوبه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.